Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorMård-Miettinen, Karita
dc.contributor.authorBrunni, Maija
dc.date.accessioned2022-12-27T06:24:43Z
dc.date.available2022-12-27T06:24:43Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/84583
dc.description.abstractTämän pro gradu -tutkielman tuloksena syntynyt materiaalipaketti on suunniteltu vastaamaan perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden (POPS2014) tavoitteita koskien englannin kielen oppiainetta vuosiluokilla 3.–6. Materiaalipaketti on suunniteltu opetussuunnitelman perusteista nousevien tavoitteiden lisäksi teoriakehyksen pohjalta. Teoriakehyksessä on esitelty oppilaan englannin oppimista draamakasvatuksen menetelmin. Teoriassa on käyty läpi erilaisia draaman luokitteluja sekä sitä, miten eri oppimisteoriat tukevat draamakasvatuksen käyt-tämistä englannin opetuksessa. Teoriakehyksen toinen luku keskittyy toimijuuteen ja sen alakäsitteenä intersubjektiivisuuteen ja niiden vahvistamisen hyötyihin opetettaessa englantia draamamenetelmin. Materiaalipaketti sisältää draamaharjoitteita eri teemojen ympärille koottuna. Harjoitteiden teemoittelu perustuu draamakasvatuksen eri osa-alueisiin. Englannin kielen tavoitteisen osalta harjoitteissa keskeisimmäksi nousee vuorovaikutus. Niissä harjoitellaan myös luetun ja kuullun ymmärtämistä sekä kirjoittamista. Valmis materiaali soveltuu käytettäväksi kokonaisuudessaan alusta loppuun tai soveltuvin osin. Materiaalin tarkoitus on kannustaa ja tukea opettajia kokeilemaan draamamenetelmiä englannin opetuksessa monipuolisesti. Vaikka materiaalipaketti on suunniteltu perusopetuksen vuosiluokille 3—6 on sitä mahdollista käyttää myös muilla luokka-asteilta soveltuvin osin.fi
dc.format.extent65
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoen
dc.subject.otherEFL
dc.subject.othermaterial package
dc.titleDrama education and agency in EFL learning : a material package for primary school
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202212275818
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi301
dc.subject.ysotoimijuus
dc.subject.ysointersubjektiivisuus
dc.subject.ysooppimateriaali
dc.subject.ysodraamakasvatus
dc.subject.ysoenglannin kieli
dc.subject.ysoopetus
dc.subject.ysodraamapedagogiikka
dc.subject.ysooppiminen
dc.subject.ysoopetusmenetelmät
dc.subject.ysokielen oppiminen
dc.subject.ysoilmaisukasvatus
dc.subject.ysohuman agency
dc.subject.ysointersubjectivity
dc.subject.ysostudy material
dc.subject.ysodrama education
dc.subject.ysoEnglish language
dc.subject.ysoteaching and instruction
dc.subject.ysodrama pedagogy
dc.subject.ysolearning
dc.subject.ysoeducational methods
dc.subject.ysolanguage learning
dc.subject.ysodrama education
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot