Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorViirret, Tuija
dc.contributor.authorVälimaa, Mari
dc.date.accessioned2022-12-15T06:44:39Z
dc.date.available2022-12-15T06:44:39Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/84383
dc.description.abstractKun opiskellaan draaman kautta keskiössä ovat kuvitteelliset tilanteet. Nämä kuvitteellisissa tilanteet ovat hyvin ominaisia teatterille ja joillekin ne tarjoavat mahdollisuuden ottaa osaa luokan toimintaan turvallisemmin. Draama tarjoaa oppitunneille toiminnallisen menetelmän, jolla pureutua Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteissa mainittuihin laaja-alaisen osaamisen tavoitteisiin. Draama tuntuisi teoriassa tarjoavan mahdollisuuksia moneen oppitunneilla, mutta miten oppilaat kokevat draaman tekemisen? Tässä tutkimuksessa kokeiltavaksi toiminnaksi on valittu prosessidraama ja sen keinot. 2021–2022 Englannin aineenopettaja koulutuksessa suoritin harjoittelun, joka tarjosi minulle useita eri ryhmiä, jossa voisin kokeilla draaman mahdollisuuksia englannin tunneilla. Ohjaavien opettajien kanssa käydyissä aloituskeskusteluissa toin esiin ideani kokeilla prosessidraamaa opetuksessa tätä tutkimusta varten. Ohjaavat opettajat kehottivat minua kokeilemaan rohkeasti tätä metodia. Oppilaat ottivat osaa prosessidraama kokonaisuuteen. Tämän jälkeen oppilailta kerättiin kyselyiden avulla mielipiteitä siitä miten he itse kokivat prosessidraaman käytön oppimisen välineenä. Aineistoa kerättiin esiopetuksesta, lukiosta sekä aikuiskoulutuksesta. Tutkimukseen otti osaa 18 esiopetus oppilasta, 16 lukio opiskelijaa sekä 9 aikuiskoulutuksen opiskelijaa.fi
dc.format.extent35
dc.language.isofi
dc.subject.othertoiminnallinen opetus
dc.subject.otherESL
dc.title“Rentouduin puhumaan englantia paremmin, yleensä jännitän sitä paljon” : prosessidraama englannin opetuksen välineenä
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202212155639
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi301
dc.subject.ysokieltenopetus
dc.subject.ysoenglannin kieli
dc.subject.ysoopetus
dc.subject.ysoprosessidraama
dc.subject.ysodraamapedagogiikka
dc.subject.ysodraamakasvatus
dc.subject.ysooppiminen
dc.subject.ysoilmaisukasvatus


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot