Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorPitkänen-Huhta, Anne
dc.contributor.authorKangashaka, Eveliina
dc.date.accessioned2022-06-16T10:23:56Z
dc.date.available2022-06-16T10:23:56Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/81805
dc.description.abstractTämän tutkimuksen tavoitteena on tutkia miten etäopiskelu vaikuttaa lukioikäisten opiskelijoiden asenteisiin Englannin kielen opiskelua kohtaan. Kieliasenteita on tutkittu lingvistiikan sekä sosio-psykologian aloilla jo huomattavan kauan. Asenteiden on huomattu vaikuttavan hyvinkin paljon uuden kielen oppimiseen. COVID-19 pandemian levitessä Suomeen, myös etäopetusta ja sen vaikutusta oppimiseen alettiin tutkia enemmän. Tutkimusta kuitenkin puuttuu vielä etäopiskelun vaikutuksesta opiskelijoiden kieliasenteisiin, ja sen tutkimusaukon tämä tutkimus tähtää täyttämään. Data kerättiin kyselylomakkeella, joka pohjautui Gardnerin ja Smythen sosiopedagogiikan malliin pohjautuvaan Attitude Motivation Test Battery -testiin. Kyselyyn vastasi 27 suomalaista lukio-opiskelijaa, jotka opiskelevat englantia toisena kielenä. Datasta kävi ilmi, että osallistujien asenteet olivat siirtyneet negatiivisempaan suuntaan etäopetuksessa. Jotkin osallistujat kuitenkin suosivat etäopetusta kontaktiopetuksen sijaan. Osallistujien mukaan etäopetuksen huonona puolena on se, että kommunikaatio opettajan kanssa hankaloituu. Lisäksi; monet osallistujat olivat sitä mieltä, että opettaja ei näytä keskittyvän oppilaiden tarpeisiin, mikä lisää oppilaan yksinäisyyden ja näkymättömyyden tunnetta ruudun toisella puolella.fi
dc.format.extent51
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoen
dc.subject.otherlanguage attitudes
dc.titleThe Effect of Distance Learning on High School Students' Attitudes Towards Learning English
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202206163414
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi301
dc.subject.ysoasenteet
dc.subject.ysoetäopiskelu
dc.subject.ysokielen oppiminen
dc.subject.ysoattitudes
dc.subject.ysodistance studies
dc.subject.ysolanguage learning
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot