Show simple item record

dc.contributor.advisorIikkanen, Päivi
dc.contributor.authorNieminen, Mona
dc.date.accessioned2022-06-10T09:19:13Z
dc.date.available2022-06-10T09:19:13Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/81620
dc.description.abstractTässä tutkimuksessa selvitettiin opettajien ja oppilaiden kokemuksia ja ajatuksia elokuvien käytöstä kieltenopetuksessa. Tutkimus toteutettiin kahtena ryhmähaastatteluna helmikuussa 2021. Opettajien ryhmähaastattelussa oli osallisena kolme kieltenopettajaa ja opiskelijoiden ryhmähaastattelussa kolme opiskelijaa. Kokonaisuudessaan aineiston laajuus oli hieman yli kaksi tuntia. Haastattelijoilta kysyttiin heidän kokemuksistaan elokuvien käytöstä kielten tunneilla ja ajatuksistaan niiden vaikutuksesta oppimiseen sekä elokuvien käytön hyödyistä ja haasteista. Opettajien ja opiskelijoiden vastauksia vertailtiin mahdollisten yhtäläisyyksien ja erojen löytämiseksi. Aineistoa analysoitiin sisäl-lönanalyysin keinoin. Tutkimuksen päälöydökset osoittavat, että sekä opettajat että opiskelijat pitävät elokuvia hyödyllisinä kieltenopetuksessa, ja että he haluaisivat käyttää niitä useammin. Haastateltavat nostivat esiin useita elokuvien hyötyjä, kuten niiden rikkaan ja autenttisen kieli- ja kulttuurimateriaalin, niiden tuoman vaihtelun luokkahuonetyöskentelyyn sekä niiden mahdollistaman monipuolisten kielellisten taitojen harjoittaminen. Kuitenkin esiin nousivat elokuvien katsomiseen tarvittavan lisenssin, ajan ja saatavuuden tuomat haasteet. Aihetta voisi tulevaisuudessa tutkia laajemmalla otannalla, ja keskittyä löytämään ratkaisuja siihen, miten elokuvien katsomiseen liittyviä haasteita voitaisiin poistaa luokkahuonetyöskentelyn näkökulmasta.fi
dc.format.extent35
dc.language.isoen
dc.subject.othermovies
dc.subject.othertransversal competence
dc.subject.othermovies in language classrooms
dc.titleThe use of movies in language classrooms : teachers' and students' thoughts and experiences
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202206103228
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi301
dc.subject.ysokieli ja kielet
dc.subject.ysoenglannin kieli
dc.subject.ysoelokuvat
dc.subject.ysokielitaito
dc.subject.ysoopettajat
dc.subject.ysolukiolaiset
dc.subject.ysokieltenopettajat
dc.subject.ysokielen oppiminen
dc.subject.ysolanguages
dc.subject.ysoEnglish language
dc.subject.ysofilms
dc.subject.ysolanguage skills
dc.subject.ysoteachers
dc.subject.ysogeneral upper secondary school students
dc.subject.ysolanguage teachers
dc.subject.ysolanguage learning


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record