Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorMikkola, Leena
dc.contributor.authorAlavuotunki, Fanni
dc.date.accessioned2020-09-09T05:36:59Z
dc.date.available2020-09-09T05:36:59Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/71692
dc.description.abstractTämän tutkielman tavoitteena oli tarkastella lappilaisten matkailuyritysten vastuullisuusviestintää. Tutkielman tarkoituksen oli analysoida, mitä matkailuyritykset vastuullisuudesta verkkosivuillaan viestivät, miten matkailuyritysten työntekijät vastuullisuuden työarjessaan ymmärtävät ja miten työntekijöiden sitoutuminen vastuullisuuteen ilmenee. Tutkielma toteutettiin laadullisena tutkimuksena. Tutkimus koostuu kahdesta aineistosta. Verkkosivuaineisto on koottu matkailuyritysten verkkosivujen vastuullisuusosioita ja haastatteluaineisto kerättiin teemahaastattelulla haastattelemalla matkailuyritysten työntekijöitä. Haastattelut toteutettiin puhelinhaastatteluna. Verkkosivuaineisto koostuu kolmen eri matkailuyrityksen verkkosivujen vastuullisuusosioista ja haastatteluaineisto koostuu neljästä haastattelusta. Molemmat aineistot analysoitiin aineistolähtöisesti laadullisella sisällönanalyysillä. Tulosten mukaan matkailuyritykset viestivät verkkosivuillaan monipuolisesti sosiaalista vastuuta ja ympäristövastuuta taloudellisen vastuun viestimisen jäädessä vähemmälle huomiolle. Yritysten työntekijöiden käsitykset työskentelemänsä yrityksen vastuullisuudesta ovat yhteneväisiä verkkosivuviestinnän kanssa, jonka lisäksi työntekijät tuovat verkkosivuja monipuolisemmin vastuullisuustoimia ilmi. Tulosten perusteella vastuullisuuteen sitoutuminen on helppoa työpaikalla silloin, kun vastuullinen toiminta on myös osa omia arvoja ja vapaa-aikaa. Tutkielma tuo monipuolisesti ilmi matkailuyritysten toimintaan toteuttamaa vastuullisuusviestintää ja tutkielman tuloksia voidaan hyödyntää matkailuyritysten vastuullisuusviestinnän kehittämiseen. Tutkielma lisää ymmärrystä myös siitä, mitä vastuullisuus töissä työntekijöille merkitsee ja miten työntekijöiden oma suhtautuminen vaikuttaa vastuullisuuteen sitoutumiseen.fi
dc.format.extent89
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofi
dc.titleVastuullisuusviestintä matkailuyrityksissä
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202009095800
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineViestintäfi
dc.contributor.oppiaineCommunicationen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi3135
dc.subject.ysovastuullisuus
dc.subject.ysoyhteiskuntavastuu
dc.subject.ysoyritysvastuu
dc.subject.ysokestävä kehitys
dc.subject.ysoympäristövastuu
dc.subject.ysomatkailu
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot