dc.contributor.author | Tarnanen, Mirja | |
dc.contributor.author | Kostiainen, Emma | |
dc.contributor.editor | Tarnanen, Mirja | |
dc.contributor.editor | Kostiainen, Emma | |
dc.date.accessioned | 2020-03-03T11:02:04Z | |
dc.date.available | 2020-03-03T11:02:04Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Tarnanen, M., & Kostiainen, E. (2020). Ilmiölähtöinen oppiminen. In M. Tarnanen, & E. Kostiainen (Eds.), <i>Ilmiömäistä! : ilmiölähtöinen lähestymistapa uudistamassa opettajuutta ja oppimista</i> (pp. 7-19). Jyväskylän yliopisto. <a href="http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-7793-1" target="_blank">http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-7793-1</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_34836191 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/68035 | |
dc.description.abstract | Ilmiölähtöinen oppiminen on yksi pedagogisista lähestymistavoista oppimiseen. Se tarjoaa mahdollisuuden yhdistää oppijalähtöisyyden, tutkivan, yhteistoiminallisen ja oppiainerajat ylittävän oppimisen. Ilmiölähtöisessä oppimisessa kokemukset ja arkiajattelu ovat lähtökohta, josta käsin pyritään opiskeltavan ilmiön tutkimiseen ja oppimiseen eri oppiaineita ja tieteenaloja hyödyntäen. Ilmiön tulisikin olla tarpeeksi monipuolinen ja haasteellinen oppimisen näkökulmasta. Ilmiölähtöinen oppiminen voi parhaimmillaan harjaannuttaa ryhmätyötaitoja ja kollaboratiivista ongelmanratkaisua, kun ilmiöitä lähestytään tutkivan oppimisen keinoin pienryhmissä. Opettajan tehtävänä on puolestaan ohjata ja tukea ryhmäprosessien edistymistä. Ilmiölähtöisessä oppimisessa arviointi kohdistuu myös oppimisprosessiin ja arviointivastuu on jaettua, koska tavoitteiden saavuttamista ja ilmiötyöskentelyn antia tarkastellaan myös itse- ja vertaisarvioinnin avulla. | fi |
dc.format.extent | 256 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language | fin | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Jyväskylän yliopisto | |
dc.relation.ispartof | Ilmiömäistä! : ilmiölähtöinen lähestymistapa uudistamassa opettajuutta ja oppimista | |
dc.relation.uri | http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-7793-1 | |
dc.rights | In Copyright | |
dc.subject.other | ilmiölähtöinen oppiminen | |
dc.subject.other | oppiainerajat ylittävä oppiminen | |
dc.title | Ilmiölähtöinen oppiminen | |
dc.type | bookPart | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202003032257 | |
dc.contributor.laitos | Opettajankoulutuslaitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Teacher Education | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/BookItem | |
dc.relation.isbn | 978-951-39-7792-4 | |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_3248 | |
dc.description.reviewstatus | peerReviewed | |
dc.format.pagerange | 7-19 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © Kirjoittajat & Jyväskylän yliopisto, 2020 | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.relation.grantnumber | OKM/41/523/2017 | |
dc.subject.yso | oppiminen | |
dc.subject.yso | ilmiöt | |
dc.subject.yso | opetus | |
dc.subject.yso | tutkiva oppiminen | |
dc.subject.yso | oppiaineet | |
dc.subject.yso | ilmiöoppiminen | |
dc.subject.yso | monitieteisyys | |
dc.format.content | fulltext | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p2945 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p3974 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p2630 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p18173 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p5296 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p38876 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p11916 | |
dc.rights.url | http://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en | |
dc.relation.funder | Ministry of Education and Culture | en |
dc.relation.funder | Opetus- ja kulttuuriministeriö | fi |
jyx.fundingprogram | Others | en |
jyx.fundingprogram | Muut | fi |
dc.type.okm | A3 | |