Ideas for using GeoGebra and Origami in Teaching Regular Polyhedrons Lessons
Budinski, N., Lavicza, Z., & Fenyvesi, K. (2018). Ideas for using GeoGebra and Origami in Teaching Regular Polyhedrons Lessons. K-12 STEM Education, 4(1), 297-303. http://www.k12stemeducation.in.th/journal/article/view/69/114
Julkaistu sarjassa
K-12 STEM EducationPäivämäärä
2018Tekijänoikeudet
© The Authors & IPST, 2018.
The approach of combining GeoGebra and origami is well accepted among students in
the school "Petro Kuzmjak" where it is used to teach geometry lessons. This article elaborates on
how to introduce students (upper elementary and high school students, age 14-18) to Platonic
solids and their properties through combination of GeoGebra and origami activities. Some of the
important mathematical concepts related to these well-known geometrical solids can be explained
to students applying hands-on activities along with educational software.
Julkaisija
The Institute for the Promotion of Teaching Science and Technology (IPST), Ministry of EducationISSN Hae Julkaisufoorumista
2408-1515Asiasanat
Alkuperäislähde
http://www.k12stemeducation.in.th/journal/article/view/69/114Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/29720996
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Developing Primary School Students’ Formal Geometric Definitions Knowledge by Connecting Origami and Technology
Budinski, Natalija; Lavicza, Zsolt; Fenyvesi, Kristof; Milinković, Dragica (Modestum Ltd, 2020)In this paper, we present opportunities with the uses of origami and technology, in our case GeoGebra, in teaching formal geometric definitions for fifth-grade primary school students (11-12yrs). Applying origami in ... -
Origami geometristen konstruktioiden ja yhtälönratkaisun välineenä
Palomäki, Stina (2023)Tämän tutkielman tarkoituksena on esitellä lukijalle paperintaittelu tasogeometrian konstruktioiden työkaluna. Tutkielmassa esitellään ensin kaikki mahdolliset tavat taittaa paperi annettujen pisteiden ja suorien perusteella. ... -
Mathematical and Coding Lessons Based on Creative Origami Activities
Budinski, Natalija; Lavicza, Zsolt; Fenyvesi, Kristof; Novta, Miroslav (De Gruyter, 2019)This paper considers how creativity and creative activities can be encouraged in regular mathematical classes by combining different teaching approaches and academic disciplines. We combined origami and paper folding with ... -
Conductivity measurements of DNA TX tile and origami structures
Paasonen, Seppo (2011)Tässä tutkielmassa on tutkittu kahden erilaisen itsejärjestyvän DNA-rakenteen sähkönjohtavuutta nanomittakaavassa. Ensimmäinen rakenteista on suorakaiteenmuotoinen kaksiulotteinen DNA-levy kooltaan noin 70×100 nm2 toisen ... -
Geometrinen hahmottaminen sosiaalisena, vuorovaikutteisena ja kehollisena toimintana
Jakonen, Teppo; Szabó, Tamás Peter; Fenyvesi, Kristóf (Suomen kasvatustieteellinen seura, 2021)Matematiikan ja luonnontieteiden oppimista käsittelevässä tutkimuksessa on viime aikoina korostettu kehon, kognition ja vuorovaikutuksen läheistä yhteyttä. Tässä artikkelissa pohdimme, millä tavoin geometrinen hahmottaminen ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.