dc.contributor.author | Kainulainen, Johanna | |
dc.contributor.author | Tarnanen, Mirja | |
dc.contributor.author | Ratinen, Ilkka | |
dc.contributor.author | Tallavaara, Riitta | |
dc.contributor.author | Juntunen, Merja | |
dc.contributor.editor | Rautiainen, Matti | |
dc.contributor.editor | Tarnanen, Mirja | |
dc.date.accessioned | 2019-03-13T08:34:44Z | |
dc.date.available | 2019-03-13T08:34:44Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Kainulainen, J., Tarnanen, M., Ratinen, I., Tallavaara, R., & Juntunen, M. (2019). eValue ja Amazing Case : ilmiölähtöisen oppimisen arvioinnin kehittäminen opettajankoulutuksessa. In M. Rautiainen, & M. Tarnanen (Eds.), <i>Tutkimuksesta luokkahuoneisiin</i> (pp. 57-77). Suomen ainedidaktinen tutkimusseura ry; Jyväskylän yliopisto. Ainedidaktisia tutkimuksia, 15. <a href="http://hdl.handle.net/10138/298542" target="_blank">http://hdl.handle.net/10138/298542</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_28937519 | |
dc.identifier.other | TUTKAID_80764 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/63118 | |
dc.description.abstract | Ilmiölähtöisen opetuksen kehittämisen myötä ovat myös arvioinnin kehittämistarpeet vahvistuneet. Artikkelissa tarkastellaan eValue-hankkeessa tehtyä kehittämistyötä ilmiöperustaisen oppimisen arviointikäytänteiden kehittämiseksi
opettajankoulutuksessa. Hankkeessa toteutettiin ilmiölähtöinen, monitieteinen
oppimiskokonaisuus, jossa opettajaopiskelijat osallistettiin oppimisprosessinsa
suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin alusta pitäen. Artikkelissa tarkastellaan opiskelijoiden kokemuksia osallistavasta arviointiprosessista osana heidän
omaa oppimistaan sekä heidän ammatillista kehittymistään ja mallinnetaan,
kuinka osallistava arviointi rakentuu osaksi ilmiölähtöistä oppimiskokonaisuutta. Tutkimusaineisto koostuu laadullisesta kyselystä (N = 12) ja tutkijoiden omista kokemuksista ja reflektiosta oppimiskokonaisuuden aikana. Tulosten mukaan
osallistava arviointi muun muassa vahvisti opiskelijoiden toimijuutta ja sitoutumista omaan oppimiseen ja arviointiin, mikä näkyi vastuun ottamisena ja merkityksellisyyden kokemuksina oppimiskokonaisuuden aikana. | fi |
dc.format.extent | 481 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Suomen ainedidaktinen tutkimusseura ry; Jyväskylän yliopisto | |
dc.relation.ispartof | Tutkimuksesta luokkahuoneisiin | |
dc.relation.ispartofseries | Ainedidaktisia tutkimuksia | |
dc.relation.uri | http://hdl.handle.net/10138/298542 | |
dc.rights | In Copyright | |
dc.subject.other | ilmiölähtöisyys | |
dc.subject.other | assessment | |
dc.subject.other | inquiry-based learning | |
dc.subject.other | agency | |
dc.title | eValue ja Amazing Case : ilmiölähtöisen oppimisen arvioinnin kehittäminen opettajankoulutuksessa | |
dc.type | bookPart | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201902251644 | |
dc.contributor.laitos | Koulutuksen tutkimuslaitos | fi |
dc.contributor.laitos | Opettajankoulutuslaitos | fi |
dc.contributor.laitos | Finnish Institute for Educational Research | en |
dc.contributor.laitos | Department of Teacher Education | en |
dc.contributor.oppiaine | Koulutuksen tutkimuslaitos | fi |
dc.contributor.oppiaine | Kasvatustiede | fi |
dc.contributor.oppiaine | Matematiikka ja luonnontieteet | fi |
dc.contributor.oppiaine | Suomen kieli ja kirjallisuus | fi |
dc.contributor.oppiaine | Finnish Institute for Educational Research | en |
dc.contributor.oppiaine | Education | en |
dc.contributor.oppiaine | Matematiikka ja luonnontieteet | en |
dc.contributor.oppiaine | Finnish Language and Literature | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/BookItem | |
dc.date.updated | 2019-02-25T13:15:06Z | |
dc.relation.isbn | 978-952-5993-26-4 | |
dc.description.reviewstatus | peerReviewed | |
dc.format.pagerange | 57-77 | |
dc.relation.issn | 1799-9596 | |
dc.relation.numberinseries | 15 | |
dc.type.version | acceptedVersion | |
dc.rights.copyright | © Kirjoittajat & Suomen ainedidaktinen tutkimusseura ry, 2019. | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.subject.yso | arviointi | |
dc.subject.yso | tutkiva oppiminen | |
dc.subject.yso | ilmiöt | |
dc.subject.yso | osallisuus | |
dc.subject.yso | toimijuus | |
dc.subject.yso | osallistuminen | |
dc.subject.yso | ilmiöoppiminen | |
dc.format.content | fulltext | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p7413 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p18173 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p3974 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p5164 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p2335 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p10727 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p38876 | |
dc.rights.url | http://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en | |