Creating customer value through industrial services : case: Raute Technology Services
The role of marketing can be seen as to assist the company on creating superior value for its customers, so that they would succeed against their competitors. Creating superior value has not always been essential, as in the past firms could achieve profitability due to regulated markets, controlled distribution channels or scarce resources. An increasing number of industrial manufacturing companies are moving from offering solely products to offering combinations of products and services. Customers benefit from industrial services as they support and enable the value generation of the products they have purchased. To firms, offering services is a matter of competitive advantage since services are harder to copy and easier to customize, due to their intangibility and heterogeneous nature.
This study aims at contributing to the research of value creation phenomenon in the business-to-business (B2B) markets, focus being in the industrial service markets. This is done through analyzing the case of Raute Technology Services. Raute is a Finnish technology company, which provides machinery, equipment and services for veneer, plywood and LVL (Laminated Veneer Lumber) producers. For this single case study, ten Raute employees, as well as ten of their customer companies, were interviewed about the themes surrounding value creation.
The objective of this study was to review the existing literature about value creation processes in the context of B2B markets, to discuss characteristics of industrial service markets in the value creation context and to study how Raute Technology Services and its customers currently identify the value creation processes and the customer value proposition of Raute Technology Services.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [28297]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Investigating customer experiences of a public limited company brand in a B2B context : a case study of the EV charging industry
Jauhiainen, Sannimaija (2023)Vahva yritysidentiteetti tarjoaa elementit, joiden avulla voidaan luoda ainutlaatuinen yritysbrändi sekä erottua jatkuvasti muuttuvassa kilpaillussa liiketoimintaympäristössä. Yritysidentiteetti on myös ratkaisevassa ... -
Customer perceived value in cross-cultural B2B markets : case Beamex Oy Ab
Kauppinen, Anna (2019)Ymmärrys asiakkaan kokeman arvon muodostumisesta auttaa yrityksiä ymmärtämään paremmin heidän asiakkaidensa tarpeita sekä käsittämään, mitkä asiat asiakkaat kokevat hyötyinä tai uhrauksina asiakassuhteissa. Lisäksi asiakkaan ... -
Business customers' attitudes toward social media marketing
Palojärvi, Terhi (2018)Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, kuinka markkinointia sosiaalisessa mediassa voidaan toteuttaa yritysten välisillä (business-to-business, b2b) -markkinoilla sekä miten potentiaalinen markkinointikanava sosiaalinen ... -
Case study : utilisation of marketing automation technology in industrial B2B-company
Hyvärinen, Katja (2021)Markkinoinnin automaatiojärjestelmät ovat valtaamassa yhä suurempaa asemaa yritysten markkinointiteknologioiden joukosta. Teknologiana markkinoinnin automaatio on ollut olemassa jo jonkin aikaa, mutta sen käyttö erityisesti ... -
Account-based marketing concept and process
Peuhkuri, Alvar (2021)Account-based markkinointi (kirjoittaja ehdottaa suomenkielistä termiä ”asiakasperusteinen markkinointi) on noussut viimeisten vuosien aikana kuumaksi ja paljon puhutuksi aiheeksi. Tietotekniikan sekä teknologian kehityksen ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.