Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorSalminen, Jenni
dc.date.accessioned2014-12-02T13:05:19Z
dc.date.available2014-12-02T13:05:19Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.isbn978-951-39-5982-1
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1453044
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/44798
dc.format.extent1 verkkoaineisto (101 sivua)
dc.language.isoeng
dc.publisherUniversity of Jyväskylä
dc.relation.ispartofseriesJyväskylä studies in education, psychology and social research
dc.relation.haspart<b>Article I: </b> Salminen, J., Lerkkanen, M.-K., Poikkeus, A.-M., Pakarinen, E., Siekkinen, M., Hännikäinen, M., Poikonen, P.-L., & Rasku-Puttonen, H. (2012). Observed Classroom Quality Profiles of Kindergarten Classrooms in Finland. Early Education and Development, 23, 654–677. <a href=" http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201302011144"> Please see</a>. <a href=" http://dx.doi.org/ 10.1080/10409289.2011.574267 "> DOI: 10.1080/10409289.2011.574267 <a/>
dc.relation.haspart<b>Article II: </b> Salminen, J., Hännikäinen, M., Poikonen, P.-L., & Rasku-Puttonen, H. (2013). A Descriptive Case Analysis of Instructional Teaching Practices in Finnish Preschool Classrooms. Journal of Research in Childhood Education, 27, 127–152. <a href=" http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201304061397"> Please see</a>. <a href=" http://dx.doi.org/ 10.1080/02568543.2013.767289 "> DOI: 10.1080/02568543.2013.767289 <a/>
dc.relation.haspart<b>Article III: </b> Salminen, J., Hännikäinen, M., Poikonen, P.-L., & Rasku-Puttonen, H. (2014). Teachers’ Contribution to the Social life in Finnish Preschool Classrooms During Structured Learning Sessions. Early Child Development and Care, 184, 416–433 <a href=" http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201401221110"> Please see</a>. <a href=" http://dx.doi.org/ 10.1080/03004430.2013.793182 "> DOI: 10.1080/03004430.2013.793182 <a/>
dc.subject.otherteacher-child interaction
dc.subject.otherteachers' pedagogical practices
dc.subject.otherpreschool education
dc.subject.otherclassroom quality
dc.subject.otherthe CLASS
dc.titleThe teacher as a source of educational support : exploring teacher-child interactions and teachers' pedagogical practices in Finnish preschool classrooms
dc.typeDiss.
dc.identifier.urnURN:ISBN:978-951-39-5982-1
dc.type.dcmitypeTexten
dc.type.ontasotVäitöskirjafi
dc.type.ontasotDoctoral dissertationen
dc.contributor.tiedekuntaKasvatustieteiden tiedekuntafi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineVarhaiskasvatusfi
dc.subject.methodEmpiirinen tutkimus
dc.relation.issn0075-4625
dc.relation.numberinseries512
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.subject.ysoopettaja-oppilassuhde
dc.subject.ysoesikoulu
dc.subject.ysoopetustilanne
dc.subject.ysoluokkatyöskentely
dc.subject.ysopedagogiikka
dc.subject.ysoopetustaito
dc.subject.ysovuorovaikutus
dc.subject.ysoopettajat
dc.subject.ysotyökokemus
dc.subject.ysolaatu


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot