Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorHuhtala, Minna
dc.date.accessioned2014-11-05T17:21:40Z
dc.date.available2014-11-05T17:21:40Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/44539
dc.description.abstractTutkielmani tavoitteena on tuoda esiin erilaisia aistilähtöisiä oppimistapoja, jotka opettajan tulisi huomioida tuntisuunnitelmia tehdessään ja oppilaan kanssa työskennellessään. Tässä työssä keskityn erityisesti auditiiviseen, visuaaliseen ja kinesteettiseen oppimistapaan sekä niiden hyödyntämiseen opetuksessa. Tietäessään omat vahvuutensa oppimisessa opettaja pystyy paljon paremmin auttamaan oppilaitaan. Koen itse tarvitsevani paljon visuaalista materiaalia oppimisen tueksi. Halusin selvittää eri aistilähtöisten oppimistapojen tyypillisiä piirteitä, ja miten voisin huomioida niitä tulevaisuudessa ja kehittää näin ollen myös opettajuuttani. Aineistoa löytyi kattavasti, eikä ristiriidoilta voinut välttyä. Oppimistapoihin on olemassa kymmeniä näkökulmia, kuten tutkielmassani käyttämäni aistilähtöinen näkökulma, aivoihin perustuva näkökulma, sekä näkökulma jossa otetaan huomioon älyllisten ominaisuuksien lisäksi sosiaaliset ja ympäristölliset vaikutteet. Opettajan on vaikea huomioida täysin kaikki oppilaiden erilaiset oppimistavat. Kuitenkin tiedostamalla nämä eri oppimistyylit ja tekemällä monipuolista opetusmateriaalia, voi opettaja rikastuttaa kaikenlaisten oppijoiden oppimista. Kun oppilaat oppivat itselleen parhaalla tavalla, heidän aktiivisuutensa, hyvinvointinsa ja opintomenestyksensä paranevat. Tulevaisuudessa haluaisin tehdä tutkimusta oppimistapojen huomioimisesta tunneilla. Haluaisin selvittää, kuinka opettaja pystyisi konkreettisesti huomioimaan erilaiset oppijat ja mitkä tekijät siihen vaikuttavat, sekä löytää vastauksia siihen, onko opetettavien asioiden opetusjärjestyksellä todella merkitystä.fi
dc.format.extent31
dc.language.isofin
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.titleOppimistapojen huomioiminen musiikinopetuksessa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201411053181
dc.type.dcmitypeTexten
dc.type.ontasotKandidaatintutkielmafi
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosMusiikin, taiteen ja kulttuurin tutkimuksen laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Music, Art and Culture Studiesen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineMusic Educationen
dc.contributor.oppiaineMusiikkikasvatusfi
dc.date.updated2014-11-05T17:21:40Z
dc.rights.accesslevelopenAccessen


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot