Jotenkin häiriöks : etnografinen tutkimus sosioemotionaalista erityistä tukea saavista lapsista päiväkotiryhmässä
Julkaistu sarjassa
Jyväskylä studies in education, psychology and social researchTekijät
Päivämäärä
2014Oppiaine
ErityispedagogiikkaMuu nimeke
Etnografinen tutkimus sosioemotionaalista erityistä tukea saavista lapsista päiväkotiryhmässäJulkaisija
University of JyväskyläISBN
978-951-39-5785-8ISSN Hae Julkaisufoorumista
0075-4625Asiasanat
inclusive education early childhood special education socioemotional wellbeing socio-emotional development socio-emotional problems participation social inclusion social participation päiväkodit erityislastentarhanopettajat lastentarhanopettajat sosioemotionaaliset taidot varhaiskasvatus erityispäivähoito leikki-ikäiset käyttäytymishäiriöt inkluusio vuorovaikutus osallistuminen vertaissuhteet opettaja-oppilassuhde etnografia
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Väitöskirjat [3450]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Häiritsevän käyttäytymisen yhteys oppilaan sosiaalisiin suhteisiin 5. ja 6. luokalla
Vauhkonen, Eveliina (2020)Tässä tutkimuksessa tarkasteltiin häiritsevän käyttäytymisen, sukupuolen sekä vanhempien koulutyölle antaman tuen yhteyttä oppilaan vertaissuhteisiin ja opettaja-oppilassuhteisiin, sekä niissä tapahtuviin muutoksiin 5. ... -
Supporting students’ social-emotional learning in Indonesian primary schools
Rahmawati, Dini (2019)The large amounts of time children spend in school every day put schools in a role of significant influence in not only a student’s academic achievement but also the conceptualization of their social and emotional being. ... -
From the shade into the sun : exploring pride and shame in students with special needs in Finnish VET
Ryökkynen, Sanna; Maunu, Antti; Pirttimaa, Raija; Kontu, Elina (Taylor & Francis, 2022)This paper reports on a study of the dynamics of social emotions and social bonds between students and class teachers by analysing the narratives of students receiving intensive special support in the Finnish vocational ... -
Papilio-ohjelman vaikutus lasten sosioemotionaalisten taitojen kehittymisessä
Laukka, Minna (2017)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää Papilio-ohjelman lapsille suunnatun intervention vaikuttavuutta lasten sosioemotionaalisten taitojen kehittymisessä. Tutkimuksessa hyödynnettiin Jyväskylän yliopiston Papilio-ohjelma ... -
Social exclusion from peer interaction and relationships in a daycare center a micro-ethnography
Paavilainen, Aleksi (2017)This study investigates social exclusion from peer interaction and relationships among children in one Finnish daycare center. Social exclusion is a multifaceted phenomenon that can be encountered as a result of for ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.