Live-roleplay as a tool – using real world operation cultures as tools for learning
Meriläinen, M., & Piispanen, M. (2014). Live-roleplay as a tool – using real world operation cultures as tools for learning. In M. Kuuskorpi (Ed.), Perspectives from Finland – Towards new learning environments (pp. 47-62). Finnish National Board of Education. Publications / Finnish National Board of Education, 2014:1. http://www.oph.fi/download/154594_perspectives_from_finland.pdf
Julkaistu sarjassa
Publications / Finnish National Board of EducationToimittajat
Päivämäärä
2014Anyone, who has ever been at school, has some kind of an idea how does a good learning environment
look like. It is an everyday environment for those who attend to school themselves, or it comes close
through their children. For some, it is just a distant memory. In any case, most people have an opinion
about it. Imagine: straight lines of desks, people sitting alone in a row, daily program split into four to
five different lessons, etc. When we think of today´s students - as Tapscott (2009) highlights – they
are more open, more active, more broad-minded and less prejudiced than early generations –
nonetheless our schools still look similar to those hundred years ago.
This article examines pedagogical changes in different learning contexts and aims to create a
theoretical background for educators designing learning based on a learning theory in terms of
Contextual pedagogical approach towards learning. The 21st Century Civil Skills Pedagogical Content
Knowledge -framework, introduced in this article, will help teachers to create learning environments
where 21st century civil skills will meet the modern pedagogy and core curriculum standards. With the
help of the framework, together with the model of Contextual pedagogical approach towards learning,
one is able to build a strong pedagogical foundation to create transformational 21st century learning
environments.
...
Julkaisija
Finnish National Board of EducationEmojulkaisun ISBN
978-952-13-5689-6Kuuluu julkaisuun
Perspectives from Finland – Towards new learning environmentsAsiasanat
Huom.
Saatavissa kokotekstinä Opetushallituksen sivuilta. Ks. alla oleva linkki.
Alkuperäislähde
http://www.oph.fi/download/154594_perspectives_from_finland.pdfJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/23639473
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Kouluviihtyvyys fyysisen oppimisympäristön näkökulmasta Joutsenmerkityissä kouluissa
Komulainen, Kamilla; Latva-aho, Jenni (2022)Tässä tutkimuksessa tutkittiin oppilaiden ja opettajien kokemaa kouluviihtyvyyttä ja oppimista fyysisessä oppimisympäristössä Joutsenmerkityissä kouluissa. Joutsenmerkitty koulu on pohjoismaisen ympäristömerkin kriteerien ... -
Koulu koeajossa : Paunun koulun opettajien ja oppilaiden kokemuksia uudesta rakennuksesta ja sen suhde toimintakulttuuriin
Heikka, Juhani (2015)Tämä tutkielma on laadullinen tapaustutkimus, jossa selvitän uuden koulurakennuksen ja toimintakulttuurin suhdetta. Tutkittava kohde on Paunun yläkoulu Jämsässä, sen opettajat ja kaksi yhdeksättä luokkaa. Tutkin käyttäjien ... -
Kohti yhteistoiminnallista koulua
Forsberg, Tea; Lassila, Piia (2016)TIIVISTELMÄ Forsberg, T. & Lassila, P. 2016. Kohti yhteistoiminnallista koulua. Jyväskylän yli-opisto. Kokkolan yliopistokeskus Chydenius. Kasvatustieteen pro-gradu tutkielma. 63 s. Tutkimuksemme tarkoituksena on ... -
Koulun toimintakulttuuri avautuvissa oppimistiloissa : etnografinen tutkimus uuteen koulurakennukseen muuttamisesta
Kattilakoski, Raija (University of Jyväskylä, 2018)The purpose of this ethnographic study was to describe and understand processes related to the formation of an operating culture when moving to new, open learning spaces. In this context, an open learning space is a ... -
Dampness and student-reported social climate : two multilevel mediation models
Finell, Eerika; Tolvanen, Asko; Pekkanen, Juha; Ståhl, Timo; Luopa, Pauliina (BioMed Central, 2021)Background Little previous research has analysed the relationship between schools’ indoor air problems and schools’ social climate. In this study, we analysed a) whether observed mould and dampness in a school building ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.