dc.contributor.author | Välijärvi, Jouni | |
dc.date.accessioned | 2014-04-02T11:49:49Z | |
dc.date.available | 2014-04-02T11:49:49Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Välijärvi, J. (2014). Osaava vai sivistynyt kansakunta koulutuspolitiikan päämääränä?. <i>Kieli, koulutus ja yhteiskunta</i>, <i>13.3.2014</i>(13.3.2014). <a href="http://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-maaliskuu-2014/" target="_blank">http://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-maaliskuu-2014/</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_23562805 | |
dc.identifier.other | TUTKAID_61110 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/43141 | |
dc.description.abstract | Suomalaisen yhteiskunnan tulevaisuus rakentuu osaamiselle. Korkeatasoinen osaaminen ei kuulu pelkästään
kansakunnan eliitille vaan on nykyisin jokaisen kansalaisen perusoikeus ja välttämättömyys. Tämä korostuu
pienen kansakunnan menestystekijänä. Jokaisen suomalaisen kouluttautumisen minimitaso edellyttää
vähintään toisen asteen koulutusta ja ammatillista erikoistumista. Riittävän laaja-alainen koulutus on
ihmiselle myös edellytys selviytyä tilanteista, joissa tutut työtehtävät korvautuvat uusilla tai katoavat
kokonaan. | fi |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Kielikoulutuspolitiikan verkosto | |
dc.relation.ispartofseries | Kieli, koulutus ja yhteiskunta : Kielikoulutuspolitiikan verkoston verkkolehti | |
dc.relation.uri | http://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-maaliskuu-2014/ | |
dc.subject.other | koulutuspolitiikka | fi |
dc.subject.other | osaaminen | fi |
dc.subject.other | sivistys | fi |
dc.subject.other | teknologia | fi |
dc.title | Osaava vai sivistynyt kansakunta koulutuspolitiikan päämääränä? | |
dc.type | contributionToPeriodical | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201404021449 | |
dc.contributor.laitos | Koulutuksen tutkimuslaitos | fi |
dc.contributor.laitos | Finnish Institute for Educational Research | en |
dc.contributor.oppiaine | Koulutuksen tutkimuslaitos | fi |
dc.contributor.oppiaine | Finnish Institute for Educational Research | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/JournalArticle | |
dc.date.updated | 2014-04-02T03:30:04Z | |
dc.description.reviewstatus | nonPeerReviewed | |
dc.relation.issn | 1799-0181 | |
dc.relation.numberinseries | 13.3.2014 | |
dc.relation.volume | 13.3.2014 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © Kieliverkosto ja kirjoittajat | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | |
dc.subject.yso | koulutuspolitiikka | |
dc.subject.yso | osaaminen | |
dc.subject.yso | sivistys | |
dc.subject.yso | teknologia | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p249 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p8343 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p14979 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p2339 | |