Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorTuhkala, Ari
dc.date.accessioned2014-01-30T13:28:57Z
dc.date.available2014-01-30T13:28:57Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1307450
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/42893
dc.description.abstractTableteista on muodostunut potentiaalinen vaihtoehto kouluissa käytettäväksi teknologiaksi. Tutkimuksessa haastateltiin yhteensä kahtatoista opettajaa Mobiluck- hankkeen lukioista. Tutkimusongelmana oli selvittää, miten tabletteja on hyödynnetty opetuksessa ja millaisia vaikutuksia niillä on ollut. Opettajien kokemuksien perusteella tablettien opetuskäytöstä muodostettiin pedagogisia esimerkkejä. Lisäksi kartoitettiin, miten opettajat käyttivät tablettia henkilökohtaisena välineenä, mitä hyötyä tableteista oli ja millaisia ongelmia kohdattiin. Tutkimuksessa havaittiin, että tabletti mahdollisti paikasta riippumattoman oppimisen ja opiskeltavan sisällön integroimisen autenttiseen maailmaan. Tabletin hyviä ominaisuuksia olivat mobiliteetti, nopeus, luotettavuus ja helppokäyttöisyys.fi
dc.description.abstractTablets have become potential technology in schools. Twelve teachers from Mobiluck project were interviewed in this research. The aim of the research was to find out how tablets were used in teaching and what impact the use of this technology had on classroom context. Pedagogical examples were derived from the teachers’ experiences. Another research interest was to find out how the tablets were used as personal devices, what benefits they had in general, and what kinds of problems the teachers experienced. Tablets enabled mobile learning and integration of learning subject to the authentic world. Tablet’s valuable features were mobility, quickness, reliability and user friendliness.en
dc.format.extent1 verkkoaineisto.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.otherTabletti
dc.subject.otherteknologia
dc.subject.otherkoulutusteknologia
dc.subject.otheroppiminen
dc.subject.otheropetus
dc.subject.otherhaastattelututkimus
dc.titleTabletit opetuskäytössä : opettajien kokemuksia Mobiluck-hankkeesta
dc.title.alternativeOpettajien kokemuksia Mobiluck-hankkeesta
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201401301167
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosTietotekniikan laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Mathematical Information Technologyen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineTietotekniikkafi
dc.contributor.oppiaineMathematical Information Technologyen
dc.subject.methodHaastattelututkimus
dc.date.updated2014-01-30T13:28:58Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi602
dc.subject.ysotaulutietokoneet
dc.subject.ysoteknologia
dc.subject.ysokoulutusteknologia
dc.subject.ysooppiminen
dc.subject.ysoopetus
dc.subject.ysoopettajat
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot