Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorTurunen, Helinä
dc.date.accessioned2013-10-30T09:39:16Z
dc.date.available2013-10-30T09:39:16Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1286305
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/42383
dc.description.abstractTutkimuksen tavoitteena on kirjallisuuskatsauksen kautta esitellä B2B-pilvipalveluiden asiakastyytyväisyyteen vaikuttavia seikkoja, ja kuinka näitä seikkoja tulisi ottaa huomioon asiakastyytyväisyyden parantamisessa. Tässä tutkimuksessa verkkopohjaiseen liiketoimintaan liittyvää asiakastyytyväisyyden tutkimusta käytettiin pohjana etsiessä asiakastyytyväisyyteen vaikuttavia seikkoja pilvipalveluissa. Tutkimuksessa vertaillaan asiakastyytyväisyyteen vaikuttavia seikkoja vertailemalla tyytyväisyyteen vaikuttavia seikkoja verkkopohjaisen liiketoiminnan, yritysliiketoiminnan (B2B) ja kolmen asiakastyytyväisyyden ja palvelun laadun mallin (American Customer Satisfaction Index, SERVQUAL and SaaS-QUAL) välillä. Yhteisiä tyytyväisyyteen vaikuttavia seikkoja kaikkien vertailtujen tutkimusten ja mallien välillä olivat yleiset odotukset, havaittu laatu sekä havaittu kokonaisarvo, mutta pelkästään pilvipalveluille yhteneväisiä seikkoja löytyi vain SaaS-QUAL mallista. Lisätutkimusta tulisi suorittaa, jotta erityisesti pilvipalveluissa asiakastyytyväisyyteen vaikuttavia seikkoja tunnistettaisiin lisää.fi
dc.description.abstractThe aim of study is to present qualities that affect customer satisfaction in B2B cloud services and give insight on how to improve customer satisfaction. eCommerce related customer satisfaction research is used in defining qualities affecting cloud service related satisfaction. The study compares satisfaction re-lated qualities from eCommerce satisfaction and B2B satisfaction research and includes three customer satisfaction and service models in the comparison (American Customer Satisfaction Index, SERVQUAL and SaaS-QUAL). Com-mon factors affecting qualities in all compared research and models were found (expectations, perceived value and perceived overall quality), but cloud specific aspects were mostly limited to the offerings of the SaaS-QUAL model. Further study should be conducted in order to distinguish more possible qualities af-fecting customer satisfaction in cloud services.en
dc.format.extent1 verkkoaineisto.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoeng
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.otherACSI
dc.subject.otherbusiness to business
dc.subject.otherB2B
dc.subject.othercloud service
dc.subject.othercloud service pro-vider
dc.subject.othercustomer satisfaction
dc.subject.otherservice quality
dc.subject.othersoftware as a service
dc.subject.otherSaaS
dc.subject.otherSaaS-QUAL
dc.subject.otherSERVQUAL
dc.subject.otherpilvipalvelu
dc.subject.otherasiakastyytyväisyys
dc.subject.otherpalvelun laatu
dc.subject.otherpilvipalveluntarjoaja
dc.titleCustomer satisfaction in B2B cloud services
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201310302508
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosTietojenkäsittelytieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Computer Science and Information Systemsen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.date.updated2013-10-30T09:39:16Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysopilvipalvelut
dc.subject.ysoasiakastyytyväisyys
dc.subject.ysopalvelut
dc.subject.ysolaatu
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot