Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorKenttälä, Veera
dc.date.accessioned2013-08-09T05:43:53Z
dc.date.available2013-08-09T05:43:53Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1277624
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/41941
dc.description.abstractTämä tutkimus käsittelee opiskelijoiden tarjoaman pedagogisen tuen mahdollisuuksia alakoulun opettajien tieto- ja viestintäteknisten valmiuksien kehittämisessä. Tutkimuksen teoriaosuudessa tarkastellaan tieto- ja viestintätekniikan asemaa peruskoulussa yleisellä tasolla ja tarkemmin kieltenopetuksen näkökulmasta. Näin pyritään rakentamaan kokonaiskuvaa siitä miksi tieto- ja viestintätekniikan pedagogista tukea tulisi hyödyntää perusopetuksen osana. Lähtökohtaisesti tietoja viestintätekniikkaa hyödynnetään perusopetuksessa olemassa oleviin mahdollisuuksiin nähden melko vähän. Tämän tutkimuksen tarkoituksena on kartoittaa syitä tieto- ja viestintätekniikan vähäiselle käytölle ja etsiä keinoja lisätä tieto- ja viestintätekniikan opetuskäyttöä perusopetuksessa kouluilla jo olevien resurssien puitteissa. Tutkimuksen toteutukseen käytettiin laadullisen tutkimuksen tutkimusotteista tapaustutkimusta ja toimintatutkimusta. Aineiston keruumetodeiksi valittiin haastattelut ja kyselyt sekä havainnointi. Tutkimus toteutettiin kolmen kuukauden mittaisen ajan jakson aikana vuosina 2010 ja 2011. Tutkimukseen osallistui kaksi luokanopettajaa sekä kaksi opettajaopiskelijaa.fi
dc.description.abstractThis study examines the possibilities of using student provided pedagogic support in enhancing teachers’ readiness to use information and communications technology in their teaching. In the theory section of this study, information and communications technology is studied on a general level as a part of elementary education and in more detail from the perspective of language teaching. The theory section is used to establish understanding of why information and communications technology should be used as a part of elementary education. Information and communications technology is used relatively infrequently in elementary education, when considering the possibilities available to teachers. Therefore, the purpose of this study is to identify the reasons for the limited use of information and communications technology, and to find ways to increase the use of already existing technological resources in elementary education. This study is a qualitative study and the research approaches used in this study are case study and action research. The data for this study was collected by interviews, semi-structured questionnaires, and research journals. The study was conducted over a three-month period during 2010 and 2011. Two students and two primary school teachers participated in this study.en
dc.format.extent1 verkkoaineisto
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.otherPedagoginen tuki
dc.subject.othersamanaikaisopetus
dc.subject.othervierikoulutus
dc.subject.othertieto- ja viestintätekniikka
dc.subject.otherTVT
dc.subject.otherpedagogic support
dc.subject.otherco-teaching
dc.subject.otherside by side training
dc.subject.otherinformation and communications technology
dc.subject.otherICT
dc.titleTieto- ja viestintätekniikka peruskoulussa : opettajaopiskelijat luokanopettajien pedagogisena tukena
dc.title.alternativeOpettajaopiskelijat luokanopettajien pedagogisena tukena
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201308092134
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosTietotekniikan laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Mathematical Information Technologyen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineTietotekniikkafi
dc.contributor.oppiaineMathematical Information Technologyen
dc.date.updated2013-08-09T05:43:53Z
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi602
dc.subject.ysosamanaikaisopetus
dc.subject.ysotieto- ja viestintätekniikka
dc.subject.ysotietokoneavusteinen opetus
dc.subject.ysokielet
dc.subject.ysoopetus
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot