A cultural analysis of the visual signs in the Zapatistas websites
Authors
Date
2012A political movement initiated in Mexico known as Zapatism is analysed through the visual objects displayed in their websites on the Internet. The objective is to make a cultural analysis and interpretation of the visual representation of Zapatistas websites, to expose their visual identity through the most salient visual signs and their corresponding cultural meanings. The analytical method introduced in this study is divided in three major aims: consolidating a pool of images retrieved from Zapatistas websites, finding patterns of visual elements within these images, and providing an interpretation for the visual signs emerging from such patterns. In the analysis, three images emerged as the core of the visual identity: the pasamontañas (black ski-mask), Subcomandante Marcos, and the red star. The main contribution of this work is the methodology and how it can be applied to support a discussion about the implications of the global-local cultural context for the visual elements of Zapatism online.
...
Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Pro gradu -tutkielmat [29341]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
"Experience the real New Zealand - Maori culture as it is today" : representations of New Zealand and Maoris in Maori tourism websites
Lähteenmäki, Suvi (2012)Matkailu on maailmanlaajuisesti merkittävä ja kasvava ala. Uudessa-Seelannissa matkailulla on ollut jo pitkään merkittävä vaikutus talouteen ja koko yhteiskuntaan. Maorit ovat Uuden-Seelannin alkuperäiskansa ja ... -
Corporate online presence : a study of eight Finnish exporting companies' corporate websites
Tauriainen, Anniina (2012)Yritykset käyttävät verkkosivujaan tuotteiden ja palveluiden markkinoinnin ohella myös yrityksen mainostamiseen ja verkkoidentiteetin luomiseen. Verkkoidentiteetti heijastaa kielen ja visuaalisen ilmeen kautta yrityksen ... -
The representation of Sámi people on Finnish and Norwegian tourism websites in English
Lindholm, Maiju (2014)Tutkielman tarkoituksena oli selvittää, minkälaisia representaatioita saamelaisista rakennetaan norjalaisessa sekä suomalaisessa matkailumarkkinoinnissa englanniksi. Aineistona oli yksi kunkin maan virallisen matkailumar ... -
The linguistic landscape and representations of Finnish parliamentary parties on their websites
Santa, Roosa (2022)Virtuaalisen kielimaisematutkimuksen avulla voidaan tarkastella kielenkäyttöä netissä ja tuoda ilmi kielten välisiä valtaeroja (Ivkovic and Lotherington 2009: 32). Poliittiset puolueet hyödyntävät nettisivuja jakaakseen ... -
Controversies over social group representation in advertisements : a case study on Hornbach’s The Smell of Spring narrative ad
Anipa, Florence (2020)Till date, advertising contents continue to raise controversy in the media due to miscommunication and misinterpretation. This study examines a proposed television ad, it also looks into the intended message to be communicated ...