Monikielisen akateemisen viestinnän keskus (Kielikeskus 31.7.2019 saakka)
Uusimmat aineistot
-
Korona opetti sekä opettajia että opiskelijoita : hyvinvointi ja yhteenkuuluvuus ovat oppimisen avaimia
(Toinen Aatos Oy, 2024)Etäopetukseen siirtyminen korona-aikana lisäsi ymmärrystä ja osaamista siitä, millaiset pedagogiset ratkaisut vahvistavat opiskelijoiden ja opettajien hyvinvointia. Poikkeusajan opetuksia ja työkaluja kannattaa hyödyntää ... -
Yliopisto-opiskelijoiden oppimisen maisemat : haasteita ja mahdollisuuksia kielenopetuksen kehittämiselle
(Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry., 2013)Developing pedagogical practices is a process with many perspectives and layers. Language centre teaching in Finland is generally of a high quality and the teaching is organised and planned professionally. Change, however, ... -
Nykyopiskelijakin jännittää esiintymistä, mikä avuksi?
(Suomen lääkäriliitto, 2006)Tärkein tieto: Sosiaalisten tilanteiden pelko on yleisintä nuorilla aikuisilla. Yliopisto-opiskelijoista kolmannes kokee esiintymistilanteet vaikeiksi. Osalla heistä jännittäminen saattaa haitata opintojen etenemistä. ... -
Suomi toisena kielenä -oppija ainereaalin kirjoittajana ylioppilaskokeessa
(Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2023)Artikkeli käsittelee S2-kokelaiden suoriutumista ylioppilaskokeen ainereaalissa (biologiassa ja fysiikassa). Tavoitteena on selvittää, miten opiskelijoiden S2-kokeessa suoriutuminen ennustaa kokelaiden ainereaalin ... -
Student-centredness in physics laboratory teaching sessions
(Elsevier, 2023)There is a call for more interactive and student-centred pedagogy in higher education. This also concerns physics laboratory work, where student investigations are too often passive repetitions of close-ended tasks with ...