Auditiivisen ja kielellisen harjoittelun vaikutus kolmannella luokalla olevien heikkojen lukijoiden lukutaitoon
Julkaistu sarjassa
Jyväskylä studies in education, psychology and social researchTekijät
Päivämäärä
2012Oppiaine
PsykologiaJulkaisija
Jyväskylän yliopistoISBN
978-951-39-4813-9ISSN Hae Julkaisufoorumista
0075-4625Asiasanat
lukusujuvuus dyslexia familial risk phonological awareness intervention reading speed and accuracy auditory processing grapheme-phoneme correspondence decoding learning game longitudinal study Pitkittäistutkimus lukutaito dysleksia lukihäiriöt perinnöllinen alttius fonologinen tietoisuus oppimispelit harjoittelu
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Väitöskirjat [3446]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Brain responses to speech sounds in infants and children with and without familial risk for dyslexia
Lohvansuu, Kaisa (University of Jyväskylä, 2015)Dyslexia, a specific reading disability, runs in families. Therefore, the risk for a child to become dyslexic increases multifold if reading difficulties occur in the family. One risk factor for dyslexia is a deficit in ... -
Ekapeli-intervention vaikutukset heikkojen lukijoiden lukutaitoon sekä minäpystyvyyteen lukemisessa
Lampinen, Minni (2017)Tutkimuksessa selvitettiin teknisen lukutaidon intervention vaikutuksia 1.-luokkalaisten heikkojen lukijoiden lukutaitoon sekä minäpystyvyysuskomuk-siin lukutaitonsa suhteen. Vertailtiin myös kahden erilaisen interventiosisällön ... -
Children at risk for dyslexia show deficient left-hemispheric memory representations for new spoken word forms
Nora, A.; Renvall, H; Ronimus, M.; Kere, J.; Lyytinen, Heikki; Salmelin, R. (Elsevier BV, 2021)Developmental dyslexia is a specific learning disorder with impairments in reading and spelling acquisition. Apart from literacy problems, dyslexics show inefficient speech encoding and deficient novel word learning, with ... -
"Opinkohan mä lukemaan?" : lukivaikeuksien tunnistaminen ja kuntouttaminen alkuopetusvaiheessa
Peltomaa, Kaisa (University of Jyväskylä, 2014) -
Sujuvaksi lukijaksi : lukemisvaikeuksien arvioinnista kohti näyttöön perustuvia interventioita
Kairaluoma, Leila (University of Jyväskylä, 2014)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.