Opetusteknologia koulun arjessa 2
Tässä kirjassa esitellään tuloksia vuosina 2009–2011 toteutetusta kansallisesta Opetusteknologia koulun arjessa (OPTEK) - tutkimushankkeesta. Tutkimushanke on kirkastanut tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön haasteita 2010-luvun Suomessa ja osoittanut käytännöllisellä tavalla sen mahdollisuuksia opetuksessa, opiskelussa ja oppimisympäristöjen kehittämisessä. Lisäksi hanke on ollut suuntaamassa ja luomassa strategisia linjauksia Suomessa yhdessä liikenne- ja viestintäministeriön koordinoiman Tieto- ja viestintätekniikka koulun arjessa -hankkeen kanssa. OPTEK-hankkeessa on luotu käytännön ratkaisuja, toimintamalleja ja tuotteita tieto- ja viestintätekniikan ja median palveluiden hyödyntämiseen koulun arjessa. Tekes-rahoitteiseen hankkeeseen on osallistunut laajasti tutkimusyksiköitä eri yliopistoista sekä lukuisia yhteistyökumppaneita elinkeinoelämästä, opetushallinnosta ja oppilaitoksista.
Kirjassa tarkastellaan tulevaisuuden osaamista, tieto- ja viestintätekniikan käyttötapoja ja roolia koulun arjessa. Lisäksi kuvataan opetuksen innovaatioita eri oppiaineissa ja erilaisia teknologioita hyödyntämällä. Kirjoittajat syventyvät mobiilioppimiseen, määrittelevät verkostoyhteistyön periaatteita ja tuloksia sekä analysoivat koulujen tietotekniikkapalveluita. Kirja on tarkoitettu opettajille, rehtoreille, tutkijoille ja opetushallinnon päättäjille sekä kaikille tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön ja koulun kehittämisestä kiinnostuneille.
...
Julkaisija
Koulutuksen tutkimuslaitos, Agora CenterISBN
978-951-39-4616-6Asiasanat
Alkuperäislähde
http://ktl.jyu.fi/img/portal/21724/Verkkoversio_102.pdfMetadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Elektroniset kirjat [553]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Opetusteknologia koulun arjessa
Kankaanranta, Marja; Vahtivuori-Hänninen, Sanna; Koskinen, Jyrki; Vähähyyppä, Kaisa; Leviäkangas, Pekka; Hautala, Raine; Schneitz, Allan; Chye, Lim Hock; Palonen, Teija; Kejonen, Taneli; Ärje, Johanna; Norrena, Juho; Nieminen, Marianna; Korhonen, Tiina; Lavonen, Jari; Sallasmaa, Petri; Mannila, Linda; Peltomäki, Mia; Salakoski, Tapio; Salmela, Petri; Back, Ralph-Johan; Kotilainen, Marja-Riitta; Tuomi, Pauliina; Multisilta, Jari; Niemi, Leena-Maija; Palmgren-Neuvonen, Laura; Kumpulainen, Kari; Vehkaperä, Antti; Sairanen, Heikki; Syvänen, Antti; Vuorinen, Mikko; Vainio, Janne; Viteli, Jarmo; Huhta, Esko; Väänänen, Maria; Smeds, Riitta; Wideroos, Kimmo; Pekkola, Samuli; Limnell, Ville; Britschgi, Virpi; Öörni, Risto (Koulutuksen tutkimuslaitos, 2011)Opetusteknologia on osa monen suomalaiskoulun – opettajien ja oppilaiden – arkea eri puolilla Suomea. Opetusteknologian hyödyntäminen on avannut luokkahuoneiden ovia ympäröivään maailmaan ja samalla tuonut oppimisen ... -
Designing a mobile learning framework for a formal educational context
Rikala, Jenni (University of Jyväskylä, 2015) -
Teaching Practices During the Covid-19 Pandemic in Austria, Estonia, Finland and Romania
Tuul, Maire; Tuul, Madis; Fenyvesi, Kristof; Yada, Takumi; Lázár, Csilla; Ferencz-Salamon, Alpár (Tallinna ülikool, 2022) -
Luokanopettajien kokemuksia tieto- ja viestintätekniikasta
Almiala, Saara; Nisula, Tarmo (2022)Tieto- ja viestintätekniikan rooli suomalaisessa koulumaailmassa kasvaa vuosi vuodelta. Opettajien kyky vastata tähän opetussuunnitelmassakin kirjattuun tavoitteeseen haastaa työssä päivittäin. Tämä tutkimus pyrkii ... -
Enhancing web course design using action research
Hiltunen, Leena (University of Jyväskylä, 2010)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.