Discarding the mirror : the importance of intangible social resources to responsibility in business in a Finnish context
Julkaistu sarjassa
Jyväskylä studies in business and economicsTekijät
Päivämäärä
2010Oppiaine
JohtaminenMuu nimeke
Importance of intangible social resources to responsibility in business in a Finnish contextJulkaisija
University of JyväskyläISBN
978-951-39-3799-7ISSN Hae Julkaisufoorumista
1457-1986Asiasanat
legitimaatio business ethics corporate social responsibility legitimacy legitimating reputation responsibility in business small businesses social constructionism Diskurssianalyysi aineeton pääoma yritysetiikka legitimiteetti yritystoiminta vastuu maine pienyrittäjät pienyritykset media kartellit resurssit kontrolli sosiaalinen vastuu hyväksyttävyys Suomi
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Väitöskirjat [3446]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Terrains of struggle : the Finnish forest industry cluster and corporate community responsibility to Indigenous Peoples in Brazil
Myllylä, Susanna (University of Jyväskylä, 2015) -
Corporate social responsibility and community development in a mining region in India : issues of power, control and co-option
Ranta-Tyrkkö, Satu; Jojo, Bipin (Policy Press, 2019) -
The Past, History, and Corporate Social Responsibility
Phillips, Robert; Schrempf-Stirling, Judith; Stutz, Christian (Springer, 2020)An emerging body of research recognizes the importance of the past and history for corporate social responsibility (CSR) scholarship and practice. However, the meanings that scholars and practitioners can ascribe to the ... -
The emergence of intangible capital : human, social, and intellectual capital in nineteenth century British, French, and German economic thought
Turunen, Olli (University of Jyväskylä, 2016)Since the late 1950s the concept of human capital, understood as the stock of knowledge, skills, and abilities that determine individual productivity, has become one of the central tools with which economists explain ... -
Positive corporate communication : the role of positive equity storytelling in non-regulated investor relations
Hara, Minea (2016)Tutkielmassa perehdyttiin positiivisen yritysviestinnän ja sijoittajatarinankerronnan rooliin vapaaehtoisessa, säätelystä vapaassa sijoittajaviestinnässä ja pohdittiin, löytyykö sijoittajille kohdistetuista vapaaehtoisista ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.