Esikouluiän motorisissa taidoissa esiintyvät viiveet ja niiden yhteydet lukutaitoon ja fonologisen prosessoinnin osataitoihin sekä tarkkaavaisuuteen kouluiässä
Date
2005Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Peruskouluikäisten kehityksellisen koordinaatiohäiriön pysyvyys ja sen yhteys oppimisvaikeuksiin ja koulutyöskentelytaitoihin
Kanerva, Anu; Terho, Mari (2010) -
Tarkkaavaisuusongelmien ja heikon lukutaidon päällekkäistyminen : yhteydet myöhempään lukutaitoon sekä käyttäytymisen ja tunne-elämän ongelmiin
Ulvinen, Emmi (2012)Tutkielman tavoitteena oli selvittää, missä määrin tarkkaavaisuusongelmien ja heikon lukutaidon päällekkäistyminen toisella luokalla on yhteydessä heikompaan lukutaitoon tai käyttäytymisen ja tunne-elämän ongelmiin ... -
Vanhempien ja kavereiden liikunnallisen tuen, asuinpaikan sekä lapsen harrastuksen yhteys motorisissa taidoissa menestymiseen
Mikkanen, Joonas (2022)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää 6–10-vuotiaiden lasten motoriikan tasoa ja sille selittäviä tekijöitä perhetaustan ja perheen liikunnallisen tuen, lapsen harrastuksen ja kavereiden merkityksen sekä asuinpaikan ... -
Alakoulun opettajat motoriikan arvioijina
Kuikka, Henna (2015)Kuikka, Henna 2015. Alakoulun opettajat motoriikan arvioijina. Kasvatustieteen pro gradu –tutkielma. Jyväskylän yliopisto. Opettajankoulutuslaitos. Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, löytyvätkö opettajan ... -
Lukivaikeuden kehitykselliset alaryhmät ja niiden vertailu kognitiivisissa taidoissa sekä toimintatavoissa
Perälä, Maarit; Torppa, Minna; Eklund, Kenneth (Niilo Mäki Instituutti, 2018)Tässä tutkimuksessa tarkastellaan lukivaikeuden pysyvyyttä toiselta luokalta kahdeksannelle luokalle suomalaisessa pitkittäisaineistossa. Tutkimuksen tavoitteena on tunnistaa tekijöitä, jotka auttavat eri ikäisten lasten ...