Digitaalisten oppimisalustojen vaikutus aikuiskoulutuksen oppimistuloksiin
Tekijät
Päivämäärä
2024Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Digitalisaation seurauksena digitaaliset oppimisalustat ovat yleistyneet aikuiskoulutuksessa, vaikuttaen myös oppimiseen. Tässä tutkielmassa tarkastellaan, miten digitaaliset oppimisalustat vaikuttavat aikuiskoulutuksen oppimistuloksiin oppimismotivaation näkökulmasta. Kysymystä lähestytään kahdella tapaa, tarkastellen oppimisalustojen yleisiä vaikutuksia oppimismotivaatioon, sekä motivaatiota tukevien ja heikentävien alustojen ominaisuuksien kautta. Tulosten perusteella voidaan nähdä, että digitaalisten oppimisalustojen käyttö aikuiskoulutuksessa vaikuttaa merkittävästi oppimismotivaatioon ja oppimistuloksiin. As a result of digitalization, digital learning platforms have become increasingly
common in adult education, thereby influencing learning as well. This thesis examines how digital learning platforms affect learning outcomes in adult education from the perspective of learning motivation. This question is approached in two ways: by exploring the general effects of digital learning platforms on learning motivation and by analyzing platform features that support or hinder motivation. Based on the findings, it can be observed that the use of digital learning platforms in adult education significantly impacts learning motivation and achieved learning outcomes.
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5426]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Suomalaisten yliopistojen käyttämät digitaaliset oppimisympäristöt
Tikkanen, Anne (Jyväskylän yliopisto, 2016) -
The interplay between the guidance from the digital learning environment and the teacher in supporting folding back
Hähkiöniemi, Markus; Francisco, John; Lehtinen, Antti; Nieminen, Pasi; Pehkonen, Salla (Springer, 2023)Previous studies have proposed that students’ mathematical understanding develops dynamically through the process known as folding back, in which learners revisit earlier forms of understanding and use them to build even ... -
The impact of online educational platform on students’ motivation and grades : the case of Khan Academy in the under-resourced communities
Karimov, Ayaz; Saarela, Mirka; Kärkkäinen, Tommi (International Educational Data Mining Society, 2023)Even though Azerbaijan is considered a highly educated country from the perspective of schooling years and completed education level, student learning outcomes are underperforming, according to the World Bank. Due to limited ... -
Opetusjärjestelyn vaikutus opintomenestykseen ja opiskelutyytyväisyyteen
Keskitalo, Anne; Lipsanen, Sari (2011) -
Sisäisen motivaation merkitys e-oppimisessa
Sikiö, Saku (2021)Tutkimus tutkii kirjallisuuskatsauksen kautta sisäisen motivaation ja opetuksessa käytetyn informaatioteknologian suhdetta. Digitalisoituvassa yhteiskunnassa koulutuksen merkitys kasvaa jatkuvasti. Mielenkiinto kohdistuu ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.