Soiton oppimisprosessin malli : mielikuvien käyttö muodon hahmottamisen orientaatioperustana
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Mielikuvien käyttö laulunopetuksen työvälineenä
Saari, Leila (2015)Laulunopiskelu vaatii useiden eri lihasten kontrolloinnin opettelemista. Koska suuri osa näistä lihaksista ei ole tahdonalaisia, käytetään niiden harjoittamisessa erilaisia mielikuvia. Tämän lisäksi mielikuvien käyttäminen ... -
Soiton iloa ja musiikin lumoa : yhteissoiton vaikutus lapsen soittomotivaatioon ja luovuuteen soittoharrastuksen alkuvaiheessa
Kupari, Hanna (2017)Yhteissoiton avulla luodut musiikilliset elämykset ovat tärkeä osa lapsen musiikkiharrastuksen mielekkyyttä soittoharrastuksen alkuvaiheessa. Tässä työssä tutkin, kuinka yhteissoitto lasten sinfoniaorkesteri Trombissa ... -
Musiikin käyttö oppimisvaikeuksien ja ADHD:n kuntoutuksessa
Rytkönen, Aino (2018)Tutkielman tarkoituksena on selvittää, kuinka musiikki voi toimia kuntouttavana ja oppimista tukevana tekijänä, oppimisvaikeuksista sekä ADHD:stä kärsivien lasten kohdalla. Musiikkiterapiaa käytetään näiden vaikeuksien h ... -
Soittajan kehollisten eleiden ja soittovirheiden vaikutus soiton sujuvuuden arviointiin
Minkkinen, Mikael (2020)Tässä tutkielmassa tarkasteltiin soittajan kehollisten eleiden vaikutusta havaittuun soiton sujuvuuteen. Teoriaosassa johdettiin malli soittovirheelle ja sen havaitsemiselle, ja tähän pohjaten käsiteltiin soiton sujuvuuden ... -
Trumpetin soiton ekspertiisi Claude Gordonin pedagogiikassa
Renko, Markku (2014)Tutkimus tuo julki Claude Gordonin (1916-1996) pedagogiikkaan oleellisesti liittyvää hiljaista tietoa, joka ei esiinny Gordonin itse kirjoittamissa tai käyttämissä oppimateriaaleissa. Tutkimuksessa selvitetään, kuinka ...