Sosiaalinen markkinointi : ihmisen ja yhteiskunnan yhteistä etua edistämässä
Taiminen, H., Sormunen, M., & Mäki-Opas, T. (2024). Sosiaalinen markkinointi : ihmisen ja yhteiskunnan yhteistä etua edistämässä. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos. Opas / Terveyden ja hyvinvoinnin laitos, 1/2024. https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-408-360-7
Published in
Opas / Terveyden ja hyvinvoinnin laitosDate
2024Copyright
© 2024 Kirjoittajat ja Terveyden ja hyvinvoinnin laitos
Miten yhteiskunnallista hyvää edistetään ihmislähtöisesti huomioiden yksilöiden tarpeet ja toiveet? Kuinka markkinoinnin periaatteita, kuten arvonluonti, segmentointi ja kohde-ryhmäymmärrys, voidaan soveltaa yhteiskunnallisen hyvän edistämiseen? Sosiaalinen markkinointi on tehokas ja vaikuttava lähestymistapa yhteiskunnallisten haasteiden ymmärtämiseen ja ratkomiseen ihmislähtöisesti. Siinä hyödynnetään markkinoinnin periaatteita yhteiskunnallisen hyvän edistämiseksi. Tarkoitus on edistää yhteiskunnallista hyvää tavalla, jonka myös yksilö kokee itselleen merkitykselliseksi. Oppaassa kuvataan sosiaalisen markkinoinnin taustaa, periaatteita ja prosessia. Se tarjoaa käytännön työkaluja siihen, miten erilaisia yhteiskunnallisia haasteita voidaan tarkastella ja ratkaista sosiaalisen markkinoinnin avulla. Lisäksi opas tarjoaa ohjeita sosiaaliseen markkinointiin perustuvien toimenpiteiden suunnitteluun, toteuttamiseen ja arviointiin. Opas on suunnattu erityisesti terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen parissa työskenteleville mutta tarjoaa oivalluksia kaikille, jotka haluavat kehittää toimintaa tai palveluita ihmislähtöisesti sekä arvioida toiminnan vaikutuksia ja vaikuttavuutta. Opas on hyödyllinen myös tutkijoille ja opiskelijoille, jotka ovat kiinnostuneita sosiaalisen markkinoinnin periaatteista ja monitieteellisestä taustasta.
...


Publisher
Terveyden ja hyvinvoinnin laitosISBN
978-952-408-359-1ISSN Search the Publication Forum
1798-0097Keywords
Original source
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-408-360-7Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/244513966
Metadata
Show full item recordCollections
- Elektroniset kirjat [569]
Additional information about funding
Suomen kestävän kasvun ohjelma (Valtiovarainministeriö), Euroopan unionin rahoittama (NextGenerationEU)License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Vastuullista julkaisumetriikkaa edistämässä : kansallinen julkaisumetriikkaopas
Sassali, Jani; Löhönen, Johanna; Värri, Hanna; Hyrkkänen, Anna-Kaisa; Sandgren, Terhi (Suomen Tieteellinen Kirjastoseura, 2022)Kansallinen julkaisumetriikkaopas (KJMO) on kansallisena yhteistyönä toteutettu ja ylläpidettävä opas julkaisumetriikasta. Se on avoimesti verkossa saatavilla ja on tarkoitettu kaikille, jotka tarvitsevat työssään tai ... -
"Läheks röökille" : ammattikoulun autoalalla opiskelevien nuorten antamia merkityksiä tupakka- ja nikotiinituotteiden käytölle
Eemola, Matleena (2017)Matleena Eemola (2017). ”LÄHEKS RÖÖKILLE”: Ammattikoulun autoalalla opiskelevien nuorten antamia merkityksiä tupakka- ja nikotiinituotteiden käytölle. Liikuntatieteellinen tiedekunta, Jyväskylän yliopisto, (terveyskasvatus) ... -
Sport clubs' health promotion activities for the surrounging communities : a comparative case study of Columbus Blue Jackets, HJK and Sotkamon Jymy
Kettunen, Eeva (2014)ABSTRACT The level of physical activity continues to decrease globally. Therefore it is important to explore new ways of promoting physical activity and healthy life style. Sport clubs are an excellent setting for ... -
Sähköiset välineet hyvinvoinnin ja terveyden edistämisessä : apua sosiaalisesta markkinoinnista?
Taiminen, Heini (FCG Finnish Consulting Group Oy, 2023) -
Laulamalla muistoihin : opas musiikkipohjaiseen muisteluryhmätyöskentelyyn seniorien parissa
Tammela, Annika (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2023)Tämä opas on tarkoitettu musiikkiin ja muisteluun perustuvan pienryhmän ohjaamiseen ikääntyneille. Materiaalia voivat hyödyntää esimerkiksi hoitohenkilökunta, vapaaehtoiset, muusikot, yhteisötaiteilijat ja myös läheiset – ...