Show simple item record

dc.contributor.editorRuohotie-Lyhty, Maria
dc.contributor.editorHuhta, Ari
dc.contributor.editorMoate, Josephine
dc.contributor.editorMård-Miettinen, Karita
dc.contributor.editorPirhonen, Hillamaria
dc.contributor.editorSalo, Olli-Pekka
dc.date.accessioned2025-01-10T12:32:16Z
dc.date.available2025-01-10T12:32:16Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationRuohotie-Lyhty, M., Huhta, A., Moate, J., Mård-Miettinen, K., Pirhonen, H., & Salo, O.-P. (Eds.). (2024). <i>Näkökulmia moninaisuuteen kielen oppimisessa ja opettamisessa</i>. Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry. AFinLA-teema, 18. <a href="https://journal.fi/afinla/issue/view/11662" target="_blank">https://journal.fi/afinla/issue/view/11662</a>
dc.identifier.isbn978-951-9388-80-9
dc.identifier.otherCONVID_244728316
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/99382
dc.description.abstractThis lead-in to the special issue Perspectives on diversity in language learning and teaching focuses on the diversity of learners, teachers and contexts in language learning and teaching research. We start by briefly summarizing the key concepts that have led to this widening perspective. Secondly, we give an overview of the ways in which this special issue adds to this understanding and what new perspectives it highlights. Finally, we take a look at the future and reflect on possible directions of study.en
dc.description.abstract• Kielenoppimisen ja -opettamisen tutkimuksen käsitteistö on laajentunut viime vuosikymmeninä. • Monikielisyyden, moninaisuuden ja monilukutaitojen käsitteet ovat tuoneet uusia ilmiöitä tutkimuksen pariin. • Moninaisuutta voidaan tarkastella ympäristöjen, käsitysten ja prosessien näkökulmasta. • Suomalaisen kielenoppimisen ja opetuksen tutkimuksen on vastattava moninaisuuden ymmärtämisen haasteisiin.fi
dc.format.extent250
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.publisherSuomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry
dc.relation.ispartofseriesAFinLA-teema
dc.relation.urihttps://journal.fi/afinla/issue/view/11662
dc.rightsIn Copyright
dc.subject.otherkielen oppijat
dc.titleNäkökulmia moninaisuuteen kielen oppimisessa ja opettamisessa
dc.typebook
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202501101153
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosMonikielisen akateemisen viestinnän keskusfi
dc.contributor.laitosSoveltavan kielentutkimuksen keskusfi
dc.contributor.laitosNormaalikoulufi
dc.contributor.laitosOpettajankoulutuslaitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.laitosCentre for Multilingual Academic Communicationen
dc.contributor.laitosCentre for Applied Language Studiesen
dc.contributor.laitosTeacher Training Schoolen
dc.contributor.laitosDepartment of Teacher Educationen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/Book
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_2f33
dc.description.reviewstatuspeerReviewed
dc.relation.issn2814-6298
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© Kirjoittajat & Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2024
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationbook
dc.relation.conferenceLinguapeda-konferenssi
dc.subject.ysokielen oppiminen
dc.subject.ysomonilukutaito
dc.subject.ysomoninaisuus
dc.subject.ysomonikielisyys
dc.subject.ysooppimisympäristö
dc.subject.ysokieltenopetus
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p24061
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p28850
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p20627
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p6720
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p4835
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p38117
dc.rights.urlhttp://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en
jyx.fundinginformationTämä julkaisu on saanut TSV:n kautta tieteellisen julkaisutoiminnan avustusta, jota opetus- ja kulttuuriministeriö myöntää. TSV on tukenut myös julkaisun taustalla olevan Linguapeda konferenssin järjestämistä.
dc.type.okmC2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

In Copyright
Except where otherwise noted, this item's license is described as In Copyright