dc.contributor.author | Ruohotie-Lyhty, Maria | |
dc.contributor.author | Huhta, Ari | |
dc.contributor.author | Moate, Josephine | |
dc.contributor.author | Mård-Miettinen, Karita | |
dc.contributor.author | Pirhonen, Hillamaria | |
dc.contributor.author | Salo, Olli-Pekka | |
dc.contributor.editor | Ruohotie-Lyhty, Maria | |
dc.contributor.editor | Huhta, Ari | |
dc.contributor.editor | Moate, Josephine | |
dc.contributor.editor | Mård-Miettinen, Karita | |
dc.contributor.editor | Pirhonen, Hillamaria | |
dc.contributor.editor | Salo, Olli-Pekka | |
dc.date.accessioned | 2025-01-10T12:30:06Z | |
dc.date.available | 2025-01-10T12:30:06Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Ruohotie-Lyhty, M., Huhta, A., Moate, J., Mård-Miettinen, K., Pirhonen, H., & Salo, O.-P. (2024). Näkökulmia moninaisuuteen kielen oppimisessa ja opettamisessa. In M. Ruohotie-Lyhty, A. Huhta, J. Moate, K. Mård-Miettinen, H. Pirhonen, & O.-P. Salo (Eds.), <i>Näkökulmia moninaisuuteen kielen oppimisessa ja opettamisessa</i> (pp. 5-16). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys AFinLA. AFinLA-teema, 18. <a href="https://doi.org/10.30660/afinla.145783" target="_blank">https://doi.org/10.30660/afinla.145783</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_244727630 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/99381 | |
dc.description.abstract | This lead-in to the special issue Perspectives on diversity in language learning and teaching focuses on the diversity of learners, teachers and contexts in language learning and teaching research. We start by briefly summarizing the key concepts that have led to this widening perspective. Secondly, we give an overview of the ways in which this special issue adds to this understanding and what new perspectives it highlights. Finally, we take a look at the future and reflect on possible directions of study. | en |
dc.description.abstract | • Kielenoppimisen ja -opettamisen tutkimuksen käsitteistö on laajentunut viime vuosikymmeninä.
• Monikielisyyden, moninaisuuden ja monilukutaitojen käsitteet ovat tuoneet uusia ilmiöitä tutkimuksen pariin.
• Moninaisuutta voidaan tarkastella ympäristöjen, käsitysten ja prosessien näkökulmasta.
• Suomalaisen kielenoppimisen ja opetuksen tutkimuksen on vastattava moninaisuuden ymmärtämisen haasteisiin. | fi |
dc.format.extent | 250 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys AFinLA | |
dc.relation.ispartof | Näkökulmia moninaisuuteen kielen oppimisessa ja opettamisessa | |
dc.relation.ispartofseries | AFinLA-teema | |
dc.relation.uri | https://journal.fi/afinla/issue/view/11662 | |
dc.rights | In Copyright | |
dc.subject.other | kielen oppijat | |
dc.title | Näkökulmia moninaisuuteen kielen oppimisessa ja opettamisessa | |
dc.type | conference paper | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202501101152 | |
dc.contributor.laitos | Opettajankoulutuslaitos | fi |
dc.contributor.laitos | Kieli- ja viestintätieteiden laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Monikielisen akateemisen viestinnän keskus | fi |
dc.contributor.laitos | Soveltavan kielentutkimuksen keskus | fi |
dc.contributor.laitos | Normaalikoulu | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Teacher Education | en |
dc.contributor.laitos | Department of Language and Communication Studies | en |
dc.contributor.laitos | Centre for Multilingual Academic Communication | en |
dc.contributor.laitos | Centre for Applied Language Studies | en |
dc.contributor.laitos | Teacher Training School | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/ConferencePaper | |
dc.relation.isbn | 978-951-9388-80-9 | |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 | |
dc.description.reviewstatus | peerReviewed | |
dc.format.pagerange | 5-16 | |
dc.relation.issn | 2814-6298 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © Kirjoittajat & Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2024 | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.type.publication | conferenceObject | |
dc.relation.conference | Linguapeda-konferenssi | |
dc.subject.yso | monikielisyys | |
dc.subject.yso | monilukutaito | |
dc.subject.yso | moninaisuus | |
dc.subject.yso | kielen oppiminen | |
dc.subject.yso | kieltenopetus | |
dc.subject.yso | oppimisympäristö | |
dc.format.content | fulltext | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p6720 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p28850 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p20627 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p24061 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p38117 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p4835 | |
dc.rights.url | http://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en | |
dc.relation.doi | 10.30660/afinla.145783 | |
jyx.fundinginformation | Tämä julkaisu on saanut TSV:n kautta tieteellisen julkaisutoiminnan avustusta, jota opetus- ja kulttuuriministeriö myöntää. TSV on tukenut myös julkaisun taustalla olevan Linguapeda konferenssin järjestämistä. | |
dc.type.okm | A4 | |