Show simple item record

dc.contributor.authorMeriläinen, Lea
dc.contributor.authorHärmälä, Marita
dc.contributor.editorRuohotie-Lyhty, Maria
dc.contributor.editorHuhta, Ari
dc.contributor.editorMoate, Josephine
dc.contributor.editorMård-Miettinen, Karita
dc.contributor.editorPirhonen, Hillamaria
dc.contributor.editorSalo, Olli-Pekka
dc.date.accessioned2025-01-10T12:28:11Z
dc.date.available2025-01-10T12:28:11Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationMeriläinen, L., & Härmälä, M. (2024). Oppimisen moninaiset kontekstit : yhdeksäsluokkalaisten kokemuksia englannin kielen oppimisesta koulun ulkopuolella. In M. Ruohotie-Lyhty, A. Huhta, J. Moate, K. Mård-Miettinen, H. Pirhonen, & O.-P. Salo (Eds.), <i>Näkökulmia moninaisuuteen kielen oppimisessa ja opettamisessa</i> (pp. 43-71). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry. AFinLA-teema, 18. <a href="https://doi.org/10.30660/afinla.143700" target="_blank">https://doi.org/10.30660/afinla.143700</a>
dc.identifier.otherCONVID_244729659
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/99379
dc.description.abstractThis article examines Finnish ninth graders’ views on their acquisition and use of English outside school. Out-of-school learning and use of English is a growing phenomenon, and we aim to shed light on how Finnish pupils describe their learning experiences and the meanings they attach to them. The data consist of written tasks completed as a part of the national assessment of learning outcomes in A syllabus of English in basic education conducted by the Finnish Education Evaluation Centre in spring 2021. The written tasks are first analyzed with corpus methods (frequencies, key words) and then qualitatively. The results show that there are some differences between girls and boys in the out-of-school learning environments they describe. Out-of-school learning is also described as common and important by pupils of different proficiency levels. Overall, Finnish teenagers associate English with opportunities to participate in global youth cultures and engage in meaningful freetime activities.en
dc.description.abstract• Suomalaisnuoret oppivat ja käyttävät englantia runsaasti vapaa-ajallaan. • Pojilla pelaaminen on tärkeä tapa oppia englantia, kun taas tytöillä korostuvat muut nuorisokulttuurin ilmentymät ja sosiaalinen media. • Englannin osaaminen mahdollistaa suomalaisnuorten osallisuuden globaaleissa nuorisokulttuureissa. • Nuoret asettavat usein vastakkain koulussa ja koulun ulkopuolella tapahtuvan oppimisen.fi
dc.format.extent250
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.publisherSuomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry
dc.relation.ispartofNäkökulmia moninaisuuteen kielen oppimisessa ja opettamisessa
dc.relation.ispartofseriesAFinLA-teema
dc.relation.urihttps://journal.fi/afinla/issue/view/11662
dc.rightsIn Copyright
dc.subject.otheravainsana-analyysi
dc.titleOppimisen moninaiset kontekstit : yhdeksäsluokkalaisten kokemuksia englannin kielen oppimisesta koulun ulkopuolella
dc.typeconference paper
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202501101150
dc.contributor.laitosSoveltavan kielentutkimuksen keskusfi
dc.contributor.laitosCentre for Applied Language Studiesen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/ConferencePaper
dc.relation.isbn978-951-9388-80-9
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_5794
dc.description.reviewstatuspeerReviewed
dc.format.pagerange43-71
dc.relation.issn2814-6298
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© Kirjoittajat & Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2024
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationconferenceObject
dc.relation.conferenceLinguapeda-konferenssi
dc.subject.ysokansainvälistyminen
dc.subject.ysokorpustutkimus
dc.subject.ysovapaa-aika
dc.subject.ysooppimisympäristö
dc.subject.ysokielen oppiminen
dc.subject.ysoenglannin kieli
dc.subject.ysosukupuolierot
dc.subject.ysoarviointi
dc.subject.ysoyläkoululaiset
dc.subject.ysokielenkäyttö
dc.subject.ysokielitaito
dc.subject.ysosuomalaiset
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p3866
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p25912
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p3276
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p4835
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p24061
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p2573
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p5290
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p7413
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p38262
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p11302
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p5797
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p3180
dc.rights.urlhttp://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en
dc.relation.doi10.30660/afinla.143700
jyx.fundinginformationTämä julkaisu on saanut TSV:n kautta tieteellisen julkaisutoiminnan avustusta, jota opetus- ja kulttuuriministeriö myöntää. TSV on tukenut myös julkaisun taustalla olevan Linguapeda konferenssin järjestämistä.
dc.type.okmA4


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

In Copyright
Except where otherwise noted, this item's license is described as In Copyright