Suomalaisten ja namibialaisten kielten opettajaopiskelijoiden tulevaisuuden visiot ja kestävät käytänteet
Kuusalu, S.-R., Shiweda, M., Maijala, M., Maunula, M., Maunumäki, M., & Merijärvi, S. (2024). Suomalaisten ja namibialaisten kielten opettajaopiskelijoiden tulevaisuuden visiot ja kestävät käytänteet. In AFinLAn syyssymposium 2024 : Turun yliopisto & Åbo Akademi 7.–9.11.2024 : tiivistelmät (pp. 76). Turun yliopisto; Åbo Akademi. https://sites.utu.fi/afinla-2024/wp-content/uploads/sites/1352/2024/11/AFINLA2024_abstraktikirja_V2.pdf
Tekijät
Päivämäärä
2024Tekijänoikeudet
© Turun yliopisto; Åbo Akademi
Julkaisija
Turun yliopisto; Åbo AkademiKuuluu julkaisuun
AFinLAn syyssymposium 2024 : Turun yliopisto & Åbo Akademi 7.–9.11.2024 : tiivistelmätAsiasanat
Alkuperäislähde
https://sites.utu.fi/afinla-2024/wp-content/uploads/sites/1352/2024/11/AFINLA2024_abstraktikirja_V2.pdfJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/243824549
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Eettisyys ja kestävä kehitys kielten opetuksen ja kielten opettajien koulutuksen tulevaisuuden haasteena
Maijala, Minna; Heikkola, Leena Maria; Laine, Päivi; Mutta, Maarit; Mäntylä, Katja; Rose, Judi; Vaakanainen, Veijo (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2021)Turun yliopiston Kieli- ja käännöstieteiden laitoksen uudessa tutkimushankkeessa Eettisesti kestävä kielten opetus (EKKO) (2021–2024) tutkitaan, miten suomea ja muita Suomessa opiskeltavia kieliä voidaan opettaa eettisesti ... -
Vieraiden kielten aineenopettajaopiskelijoiden sähköposteja tulevaisuudesta : tarkastelussa teknologiset oppimisympäristöt
Maijala, Minna; Roiha, Anssi; Patzelt, Mareen (Suomen ainedidaktinen tutkimusseura, 2023)Jo vuosia on teoreettisesti pohdittu, miten teknologian vaikutukset muuttaisivat tulevaisuuden oppimista (ks. esim. Kessler, 2018). Covid-19-pandemian myötä vuonna 2020 tulevaisuuden ihanteista ja peloista tuli yhtäkkiä ... -
Kielten opintojaksot kestävän tulevaisuuden asialla
Heiska, Ria-Maria; Ohinen-Salvén, Maarit (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2024)Tässä käytännönläheisessä artikkelissa käsittelemme kestävää kehitystä yhtenä mahdollisuutena lisätä korkeakoulutasoisen kielenopetuksen yhteiskunnallista vaikuttavuutta. Valaisemme kahdella käytännön esimerkillä, miten ... -
Pääkirjoitus
Kortekallio, Kaisa (Eurooppalaisen filosofian seura ry, 2022) -
”Unelmieni oppitunti” englannin kielen opettajakoulutettavien visualisoimana
Mäntylä, Katja; Kalaja, Paula (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys AFinLA, 2017)This study views the motivation of future teachers from quite a novel perspective: in terms of vision or envisioning. The study was carried out with student teachers of English (n=31) enrolled on a MA degree programme at ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.