Introduction: Being Multilingual and Living Multilingually : Advancing a Social Justice Agenda in Applied Language Studies
Kalaja, P., & Melo-Pfeifer, S. (2025). Introduction: Being Multilingual and Living Multilingually : Advancing a Social Justice Agenda in Applied Language Studies. In P. Kalaja, & S. Melo-Pfeifer (Eds.), Visualising Language Students and Teachers as Multilinguals : Advancing Social Justice in Education (pp. 1-23). Multilingual Matters. Bilingual Education and Bilingualism, 147. https://doi.org/10.21832/9781800412101-003
Julkaistu sarjassa
Bilingual Education and BilingualismPäivämäärä
2025Tekijänoikeudet
© 2024 the Authors
Julkaisija
Multilingual MattersEmojulkaisun ISBN
978-1-80041-651-2Kuuluu julkaisuun
Visualising Language Students and Teachers as Multilinguals : Advancing Social Justice in EducationJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/243382174
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
New Materialist Explorations into Language Education
Ennser-Kananen, Johanna; Saarinen, Taina (Springer International Publishing, 2023)This open access book analyzes language education through a socio-material framework. The authors revisit their position as researchers by decentering themselves and humans in general from the main focus of research ... -
Visualising Language Students and Teachers as Multilinguals : Advancing Social Justice in Education
Kalaja, Paula; Melo-Pfeifer, Sílvia (Multilingual Matters, 2025)This book fosters an awareness of multilingualism as lived or as subjectively experienced from the perspective of those involved in language education and teacher education. Responding to multilingual and visual turns, it ... -
Teachers negotiating multilingualism in the EFL classroom
Pitkänen-Huhta, Anne; Mäntylä, Katja (De Gruyter, 2021)Tässä artikkelissa tutkimme suomalaisten englanninopettajien käsityksiä maahanmuuttajaoppilaista, joilla on monikielinen tausta, vieraan kielen luokkahuoneessa. Aiemmat tutkimukset monikielisistä oppijoista ovat keskittyneet ... -
Do concepts and methods have ethics?
Laihonen, Petteri (Language on the Move, 2020) -
Multilingual Pedagogies for Anticolonial TESOL? An Analysis of Pre-service Teachers’ Voices from Finland
Ennser-Kananen, Johanna; Iikkanen, Päivi; Skinnari, Kristiina (Springer, 2023)In this chapter, we bring together critical perspectives on the position of English in Finnish society and in the world with data and experiences from a Finnish teacher education context. We show how pre-service English ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.