Toimivan tiimityön voima varhaiskasvatuksen opettajan näkökulmasta
Tekijät
Päivämäärä
2024Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Tässä kandidaatintyössä tutkittiin varhaiskasvatuksen opettajan käsityksiä toimivasta tiimityöstä ja siihen vaikuttavista tekijöistä. Tutkimus toteutettiin laadullisena tutkimuksena. Aineisto kerättiin haastattelemalla kolmea varhaiskasvatuksen opettajaa. Haastattelumenetelmä oli avoin dialoginen keskustelu, jota ohjasi tutkimuskysymysten ympärille mietityt teemakysymykset.
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5334]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Näkymätön lapsi : varhaiskasvatuksen opettajan katseen kohdistaminen alle 3-vuotiaiden lapsiryhmässä
Riihinen, Tiina (2024)Tässä pro gradu -tutkielmassa tarkasteltiin varhaiskasvatuksen opettajien katseen kohdistamista alle 3-vuotiaiden lapsiryhmissä. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, kuinka tasapuolisesti varhaiskasvatuksen opettajat ... -
Ammatin induktiovaiheessa olevien varhaiskasvatuksen opettajien kokemuksia tiimin pedagogisesta johtajuudesta
Kaperi, Meri (2024)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli lisätä ymmärrystä varhaiskasvatuksen opettajan tiimin pedagogisesta johtajuudesta ammatin induktiovaiheessa. Tarkempana tavoitteena oli selvittää, millaisia kokemuksia ammatin induktiovaiheessa ... -
Erityisherkkyys voimavarana ja haasteena varhaiskasvatuksen opettajan työssä
Tienhaara, Sonja (2022)Tutkimuksessa tarkasteltiin erityisherkkien varhaiskasvatuksen opettajien kokemuksia siitä, miten erityisherkkyys näyttäytyy voimavarana ja haasteena varhaiskasvatuksen opettajan työssä. Tavoitteena oli selvittää millaisia ... -
Varhaiskasvatuksen opettajan suunnitteluaika ja pedagoginen suunnittelu
Lemmetyinen, Milla (2019)Tutkimuksessa tarkasteltiin varhaiskasvatuksen opettajien käsityksiä suunnittelusta ja työpaikalla tapahtuvasta suunnitteluajasta. Tarkoitus oli selvittää, millaisia heikkouksia ja vahvuuksia työpaikalla tapahtuva ... -
Riittävä perehdytys ja sen merkitys varhaiskasvatuksen opettajan työhön sitoutumisessa
Heikkinen, Annika; Kemppinen, Julia (2021)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, miten varhaiskasvatuksen opettajat kuvaavat riittävää perehdytystä ja miten he kokevat perehdytyksen merkityksen työhön sitoutumisessa. Tutkimukseen osallistui 43 varhaiskasvatuksen ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.