Digitaaliset portfoliot varhaiskasvatuksessa
Abstract
Miltä kuulostaa väline, jolla voidaan varhaiskasvatuksessa lisätä lasten osallisuutta oman oppimisensa suunnittelussa ja arvioinnissa, tukea lapsen monipuolista kasvua ja kehitystä sekä edistää päiväkodin ja vanhempien välistä yhteistyötä? Voisiko tällainen lapsilähtöinen työkalu soveltua pedagogiseen dokumentointiin ja lapsen
varhaiskasvatussuunnitelman toteutumisen näkyväksi tekemiseen?
Voisiko digitaalinen portfolio parhaimmillaan olla tätä kaikkea ja miten? Jyväskylän yliopiston tutkimuksessa seurattiin kahden vuoden ajan digitaalisten portfolioiden käyttöönottoa ja käyttöä kolmessa eteläsuomalaisessa kunnassa. Käyttöönotto edellytti kunnilta, päiväkodeilta ja varhaiskasvattajilta huomion kiinnittämistä.
Main Authors
Format
Report
Published
2020
Series
Subjects
ISBN
978-952-349-047-5
Publication in research information system
Publisher
Kunnallisalan kehittämissäätiö
Original source
https://kaks.fi/wp-content/uploads/2020/02/digitaaliset-portfoliot-varhaiskasvatuksessa.pdf
The permanent address of the publication
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202408155491Use this for linking
Review status
Non-peer reviewed
ISSN
2489-9631
Language
Finnish
Published in
Kunnallisalan kehittämissäätiön julkaisu
Citation
- Alanko, M., Kankaanranta, M., & Mehtälä, S. (2020). Digitaaliset portfoliot varhaiskasvatuksessa. Kunnallisalan kehittämissäätiö. Kunnallisalan kehittämissäätiön julkaisu, 28. https://kaks.fi/wp-content/uploads/2020/02/digitaaliset-portfoliot-varhaiskasvatuksessa.pdf
Funder(s)
Ministry of Education and Culture
Finnish National Agency for Education
Kunnallisalan kehittämissäätiö
Funding program(s)
Others
OPH, Others
Foundation
Muut
OPH, Muut
Säätiö
Additional information about funding
Tutkimus toteutettiin toimintatutkimuksena yhteistyössä Opetushallituksen (vuonna 2017) ja Opetus- ja kulttuuriministeriön (vuonna 2018) rahoittaman Diggaa mun digimatkaa -kehittämishankkeen kanssa.
Copyright© 2024 Kunnallisalan kehittämissäätiö