Menetelmällä on merkitystä
Lokka, A., Mäkivirta, M., & Pullinen, J. (2024). Menetelmällä on merkitystä. In S. Pekkilä, M. Brygger, S. Kairavuori, & M. Sula (Eds.), Jäljen jälkeen : kehittyvä taideopetus ja opettajankoulutus (pp. 93-107). Taideyliopisto. https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-353-458-2
Päivämäärä
2024Tekijänoikeudet
© Taideyliopisto ja tekijät 2024
Artikkelissa käsittelemme opiskelijoidemme suhtautumista piirustuksen ja maalauksen menetelmiin. Halusimme selvittää, miksi ja kuinka tietoisesti opiskelijat valitsevat käyttämiään menetelmiä ja kuinka merkityksellisinä he niitä pitävät piirustuksen tai maalauksen sisällön kannalta.
Julkaisija
TaideyliopistoEmojulkaisun ISBN
978-952-353-457-5Kuuluu julkaisuun
Jäljen jälkeen : kehittyvä taideopetus ja opettajankoulutusAsiasanat
Alkuperäislähde
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-353-458-2Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/221037875
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisätietoja rahoituksesta
Kirja on toteutettu Taiteet ja digi -hankkeessa – Taidealojen opettajankoulutustehtävissä toimivien opettajien ammatillisen ja pedagogisen osaamisen kehittämishanke, jonka koordinoijana on toiminut Taideyliopiston Avoin kampus. Kehittämishankkeen yhteistyökumppaneina ovat olleet Aalto-yliopisto, Helsingin yliopisto, Hämeen ammattikorkeakoulu HAMK, Jyväskylän yliopisto, Tampereen yliopisto ja Turun yliopisto. ...Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
The role of the arts in Finnish education as informed by teacher narratives
Hand, Lauren Maciasz (2019)This study aims to explore the Finnish Education system through a novel focus of the role of the arts in compulsory education. This study aims to explore the role of the arts in Finnish education through three domains: ... -
"Mä voin kyllä lopettaa kun kaikki on valmiita" : tapaustutkimus terapeuttisen kirjoittamisen ja luovien menetelmien roolista syömishäiriöstä toipujan tukena.
Kailio, Jasmin (2019)Tutkielma on tapaustutkimus, jossa on viitteitä toimintatutkimukseen. Tutkimuksen tavoitteena on tutkia syömishäiriöstä toipujien kokemuksia taideperustaiseen vertaisryhmään osallistumisesta, siinä syntynyttä taiteellista ... -
Lupa tulla näkyväksi : kuvataideterapeuttinen toiminta kouluissa
Hautala, Päivi-Maria (Jyväskylän yliopisto, 2008)Kuvataideterapialla voidaan edistää oppimista ja oppilaiden terveyttä. Kuvataideterapian avulla kehittyvät myös oppilaiden visuaaliset taidot, tunteen ilmaisu ja itsetuntemus. Tämän havaitsi Päivi-Maria Hautala tarkastellessaan ... -
Kestävyyskriisien keskellä tarvitaan taidekasvatusta, luovaa leikkiä ja draaman tajua
Lehtonen, Anna (Suomen kasvatustieteellinen seura, 2022) -
Metaforia, piirroksia ja akronyymeja : työkaluja kieltenopettajan käyttöteorian rakentamiseen ja vahvistamiseen ohjatussa harjoittelussa
Määttä, Olli; Wallinheimo, Kirsi; Salo, Olli-Pekka (Jyväskylän yliopisto; eNorssi - Opettajankouluttajien yhteistyöverkosto, 2020)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.