Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorMunnukka, Juha
dc.contributor.authorTiitola, Juuso
dc.date.accessioned2024-05-27T09:46:05Z
dc.date.available2024-05-27T09:46:05Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/95234
dc.description.abstractTämä tutkielma käsittelee monikanavaista myyntiä eli multichannel myyntistrategiaa, jossa yritys myy useassa eri myyntikanavissa tarjoten asiakkaalle parasta mahdollista asiakaskokemusta missä ja milloin asiakas itse haluaa. Monikanavainen myynti muodostuu itse myyntityöstä, -prosesseista sekä -kanavavalinnoista. Motivaatioteoria puolestaan selittää asiakkaan sisällön kulutuksen tottumuksia sekä mieltymyksiä asioida eri kanavissa. Päätutkimuskysymyksenä selitetään; Miten monikanavaista myyntistrategiaa hyödynnetään yritysten välisessä kaupankäynnissä eri toimialoilla? Alatutkimuskysymyksillä pyritään luomaan syvällisempää ymmärrystä monikanavaisen myyntistrategian luomiseen sekä auttamaan päätutkimuskysymyksen vastauksen selvittämistä. Työn tutkimusmenetelmänä toimii laadullinen tutkimusmenetelmä, jossa tutkitaan ja analysoidaan kerättyä tutkimusaineistoa. Tutkimusaineisto koostuu eri yritysten myyntijohtajien haastatteluista, jotka kerätään puolistrukturoidulla teemahaastattelulla. Haastatteluista saatu aineisto analysoidaan sisällönanalyysimenetelmällä, jonka avulla muodostetaan tiivistetty ja mahdollisimman kattava käsitys aiheesta. Tutkielman tulokset osiossa todetaan, että yritykset hyödyntävät monikanavaista myyntiä hyvin erilailla eri organisaatioissa ja eri toimialoilla. Haastattelujen perusteella itse kanavaratkaisut ennen Covid-19 pandemiaa sekä sen jälkeen, eivät ole radikaalisti muuttuneet muuten, kun videotapaamisten lisäännyttyä. Yritykset hyödyntävät hyvin paljon edelleen pandemian jälkeenkin vielä puhelinta, sähköpostia, kasvokkaista tapaamista sekä video tapaamista myyntityössä eikä uusia myyntikanavia yritysmyynnissä ole suuressa määrin ilmennyt. Nykyinen kehityssuunta vaikuttaa olevan se, että prosessia kuljetaan asiakkaan tarpeita kuunnellen, ja erityisesti hybridimalli, jossa osa tapaamisista voi olla kasvokkain ja osa etänä on yleistynyt kovasti.fi
dc.format.extent70
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsIn copyright
dc.titleMonikanavainen myyntistrategia yritysmyynnissä
dc.typeMaster's thesis
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202405273997
dc.contributor.tiedekuntaJyväskylä University School of Business and Economicsen
dc.contributor.tiedekuntaJyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulufi
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineMarketingen
dc.contributor.oppiaineMarkkinointifi
dc.rights.copyright© The Author(s)
dc.rights.accesslevelrestrictedAccess
dc.format.contentfulltext
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/
dc.rights.accessrightsThe author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival workstation at Jyväskylä University Library (https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities/facilities#autotoc-item-autotoc-2).en
dc.rights.accessrightsTekijä ei ole antanut lupaa avoimeen julkaisuun, joten aineisto on luettavissa vain Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyösemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat#autotoc-item-autotoc-2.fi


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In copyright