Integration training participants as a community language practices and strategies in a multilingual work and everyday life environment
Staniszewska, A. (2024). Integration training participants as a community language practices and strategies in a multilingual work and everyday life environment. Migration, 50(1), 44-51. https://siirtolaisuus-migration.journal.fi/article/view/145749
Julkaistu sarjassa
MigrationTekijät
Päivämäärä
2024Tekijänoikeudet
© 2024 kirjoittajat
Formal integration courses focus on the tuition and learning of language skills in Finnish, but the informal aspects, such as time spent between classes and possible bonds created among participants, are important factors to consider in viewing integration in a more inclusive and holistic way. Suomen kielen oppimisesta osana kotoutumiskoulutusta kirjoittava Alicja Staniszewska painottaa artikkelissaan “Integration Training Participants as a Community: Language Practices and Strategies in a Multilingual Work and Everyday Life Environment” kotoutumiskoulutusryhmän merkitystä myös uudenlaisen yhteisön mahdollistajana – yhteisesti vietetty aika kurssilla ja tauoilla sekä vapaa-aikana ja yhteisillä työharjoittelujaksoilla saattaa olla yhtä tärkeää kotoutumisen kannalta kuin itse oppitunnit. Jaetut kokemukset mahdollistavat yhteisöllisyyden rakentumisen eri kielitaustoista ja eri maista tulevien henkilöiden välille.
Julkaisija
SiirtolaisuusinstituuttiISSN Hae Julkaisufoorumista
2814-6190Asiasanat
Alkuperäislähde
https://siirtolaisuus-migration.journal.fi/article/view/145749Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/215903273
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisätietoja rahoituksesta
PhD researcher at the University of Jyväskylä, working in the Kone Foundation funded project “Forest Bites: immigrants’ Perspectives on Forests, Ticks and Climate Change”.Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
After Integration Training : Variation in profiles and investment in Finnish as a second language
Seppälä, Tanja (Estonian Association for Applied Linguistics, 2024)This study examines adult migrants’ situation in Finland one year after completing Integration Training, a year-long full-time labour market training. Narrative inquiry, influenced by the core story approach, is applied ... -
Young People's Emerging Multilingual Practices : Learning Language or Literacy, or Both?
Pitkänen-Huhta, Anne (Springer, 2019)Research on language learning and research on literacy are typically seen as two separate strands of enquiry and thus the concepts of language and literacy have traditionally been kept apart. This is partly due to ... -
Learning, teaching and integration of adult migrants in Finland
Kärkkäinen, Katarzyna (University of Jyväskylä, 2017)Learning a new vocation or re-learning one that was previously mastered is considered one of the essential pathways for migrant integration into the Finnish labour market. Thus, vocational educators should have ... -
Finnish Bookstagrammers’ Perceptions of Learning English through Literature and Participating in the Bookstagram Community
Lieska, Amalia (2022)Kirjallisuudella on historian saatossa ollut erilaisia funktioita kielenoppimisessa, ja sen merkitys tunnistetaan yhä. Perinteisesti kirjallisuuden avulla on opetettu muun muassa kielioppia ja sanastoa, mutta nykytutkimus ... -
Language and spatiality in the study of migrants' integration into Finnish working life : building bridges between applied linguistics and geography
Jousmäki, Henna; Lehto, Liisa-Maria; Pienimäki, Hanna-Mari; Iikkanen, Päivi (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys, 2024)While several studies have addressed migrants’ status at the Finnish job market as well as multicultural and multilingual workplace interaction, there is a lack of research that ties these more closely with questions of ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.