Integration training participants as a community language practices and strategies in a multilingual work and everyday life environment
Staniszewska, A. (2024). Integration training participants as a community language practices and strategies in a multilingual work and everyday life environment. Migration, 50(1), 44-51. https://siirtolaisuus-migration.journal.fi/article/view/145749
Julkaistu sarjassa
MigrationTekijät
Päivämäärä
2024Tekijänoikeudet
© 2024 kirjoittajat
Formal integration courses focus on the tuition and learning of language skills in Finnish, but the informal aspects, such as time spent between classes and possible bonds created among participants, are important factors to consider in viewing integration in a more inclusive and holistic way. Suomen kielen oppimisesta osana kotoutumiskoulutusta kirjoittava Alicja Staniszewska painottaa artikkelissaan “Integration Training Participants as a Community: Language Practices and Strategies in a Multilingual Work and Everyday Life Environment” kotoutumiskoulutusryhmän merkitystä myös uudenlaisen yhteisön mahdollistajana – yhteisesti vietetty aika kurssilla ja tauoilla sekä vapaa-aikana ja yhteisillä työharjoittelujaksoilla saattaa olla yhtä tärkeää kotoutumisen kannalta kuin itse oppitunnit. Jaetut kokemukset mahdollistavat yhteisöllisyyden rakentumisen eri kielitaustoista ja eri maista tulevien henkilöiden välille.
Julkaisija
SiirtolaisuusinstituuttiISSN Hae Julkaisufoorumista
2814-6190Asiasanat
Alkuperäislähde
https://siirtolaisuus-migration.journal.fi/article/view/145749Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/215903273
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisätietoja rahoituksesta
PhD researcher at the University of Jyväskylä, working in the Kone Foundation funded project “Forest Bites: immigrants’ Perspectives on Forests, Ticks and Climate Change”.Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Young People's Emerging Multilingual Practices : Learning Language or Literacy, or Both?
Pitkänen-Huhta, Anne (Springer, 2019)Research on language learning and research on literacy are typically seen as two separate strands of enquiry and thus the concepts of language and literacy have traditionally been kept apart. This is partly due to ... -
Learning, teaching and integration of adult migrants in Finland
Kärkkäinen, Katarzyna (University of Jyväskylä, 2017)Learning a new vocation or re-learning one that was previously mastered is considered one of the essential pathways for migrant integration into the Finnish labour market. Thus, vocational educators should have ... -
Finnish Bookstagrammers’ Perceptions of Learning English through Literature and Participating in the Bookstagram Community
Lieska, Amalia (2022)Kirjallisuudella on historian saatossa ollut erilaisia funktioita kielenoppimisessa, ja sen merkitys tunnistetaan yhä. Perinteisesti kirjallisuuden avulla on opetettu muun muassa kielioppia ja sanastoa, mutta nykytutkimus ... -
A narrative inquiry of Sudanese Muslim women’s perceptions of their integration into the Finnish society in Jyvaskyla City
Assaf, Ahkam (2019)This study examines five Muslim, Sudanese women's experiences of integration in Jyvaskyla city, Finland. It is an attempt to understand the study participants’ lived experiences of integration from a micro perspective. The ... -
Nature-based integration of migrants : A cross-national systematic literature review
Rai, Shailendra; Kangas, Katja; Turtiainen, Kati; Stamm, Ingo; Tolvanen, Anne (Elsevier, 2023)Migration is as old as humankind, and the integration of people with a migration background is a hot topic worldwide. The focus on nature-based integration has increased over the last 20 years. Previous reviews discussing ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.