Integration training participants as a community language practices and strategies in a multilingual work and everyday life environment
Staniszewska, A. (2024). Integration training participants as a community language practices and strategies in a multilingual work and everyday life environment. Migration, 50(1), 44-51. https://siirtolaisuus-migration.journal.fi/article/view/145749
Julkaistu sarjassa
MigrationTekijät
Päivämäärä
2024Tekijänoikeudet
© 2024 kirjoittajat
Formal integration courses focus on the tuition and learning of language skills in Finnish, but the informal aspects, such as time spent between classes and possible bonds created among participants, are important factors to consider in viewing integration in a more inclusive and holistic way. Suomen kielen oppimisesta osana kotoutumiskoulutusta kirjoittava Alicja Staniszewska painottaa artikkelissaan “Integration Training Participants as a Community: Language Practices and Strategies in a Multilingual Work and Everyday Life Environment” kotoutumiskoulutusryhmän merkitystä myös uudenlaisen yhteisön mahdollistajana – yhteisesti vietetty aika kurssilla ja tauoilla sekä vapaa-aikana ja yhteisillä työharjoittelujaksoilla saattaa olla yhtä tärkeää kotoutumisen kannalta kuin itse oppitunnit. Jaetut kokemukset mahdollistavat yhteisöllisyyden rakentumisen eri kielitaustoista ja eri maista tulevien henkilöiden välille.
Julkaisija
SiirtolaisuusinstituuttiISSN Hae Julkaisufoorumista
2814-6190Asiasanat
Alkuperäislähde
https://siirtolaisuus-migration.journal.fi/article/view/145749Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/215903273
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisätietoja rahoituksesta
PhD researcher at the University of Jyväskylä, working in the Kone Foundation funded project “Forest Bites: immigrants’ Perspectives on Forests, Ticks and Climate Change”.Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
A language socialisation perspective on Swedish immersion in Finland : Students, teachers, and parents as key actors
Björklund, Siv; Mård-Miettinen, Karita; Pakarinen, Sanna (John Benjamins Publishing Company, 2022)This retrospective review applies a language socialisation perspective in examining the findings of a four-year research project on Swedish immersion in Finland. Findings from nine sub-studies within the project are reported ... -
Young People's Emerging Multilingual Practices : Learning Language or Literacy, or Both?
Pitkänen-Huhta, Anne (Springer, 2019)Research on language learning and research on literacy are typically seen as two separate strands of enquiry and thus the concepts of language and literacy have traditionally been kept apart. This is partly due to ... -
Mihin koulun tekstit sosiaalistavat? S2-oppijan haasteita
Aalto, Eija (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2008)This article discusses the challenges which the textual worlds in various school subjects impose on the immigrant pupils. The challenges are identified through an analysis of the study books to find out what kind of language ... -
Learning, teaching and integration of adult migrants in Finland
Kärkkäinen, Katarzyna (University of Jyväskylä, 2017)Learning a new vocation or re-learning one that was previously mastered is considered one of the essential pathways for migrant integration into the Finnish labour market. Thus, vocational educators should have ... -
Oppitaipaleella : katsaus monikielisyyteen päiväkodista yhdeksännelle
Halonen, Mia (Suomen kasvatustieteellinen seura ry, 2009)Tässä luvussa teen kielen oppimisen näkökulmasta hieman tarkemman katsauksen lasten ja nuorten oppitaipaleeseen päiväkodista peruskoulun päättövaiheeseen. Keskiössä ovat maahanmuuttajataustaiset lapset ja erityisesti ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.