Towards sustainable bilingual-CLIL education through the three gifts of teaching
Moate, J., & Hsu, P.-F. (2024). Towards sustainable bilingual-CLIL education through the three gifts of teaching. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 15(3). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-toukokuu-2024/towards-sustainable-bilingual-clil-education-through-the-three-gifts-of-teaching
Julkaistu sarjassa
Kieli, koulutus ja yhteiskuntaPäivämäärä
2024Tekijänoikeudet
© Authors
In recent decades, the Sustainable Development Goals (UN, 2015), and the importance of education for reimagining the future (UNESCO, 2021) have increasingly gained attention. While the importance of sustainability has been recognised in recent CLIL publications (Dalton-Puffer et al., 2022; Nikula et al., 2022), what sustainability means as part of CLIL education is yet to be addressed. We begin by outlining the connection between CLIL and bilingual teaching in Finland, then using Biesta's theory of World-Centred Education (2022) we use the three gifts of teaching to consider the importance of teaching in the development of sustainable bilingual education. The key question we seek to address is how students in bilingual education can grow up to be at home in the world, aware of the limits and limitations on what humans can desire from and can do with the natural and social world. This question draws attention to the crucial role of teachers and teaching in the development of sustainable bilingual-CLIL education.
...
Julkaisija
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Hae Julkaisufoorumista
1799-0181Asiasanat
Alkuperäislähde
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-toukokuu-2024/towards-sustainable-bilingual-clil-education-through-the-three-gifts-of-teachingJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/213695235
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
"Metsässä Dirty Full of Käpy" : Demonstration of Learning in Bilingual Education
Orava, Saania; Rantanen, Aliisa (2024)Tämän laadullisen tutkimuksen tarkoituksena oli tutkia oppilaiden osaamisen näyttämistä useammalla kuin yhdellä kielellä alakoulussa. Aihetta lähestyttiin sekä oppilaan että opettajan näkökulmasta. Lisäksi tarkoituksena ... -
CLIL Implementation in Greece : Empirical Findings from 2006 to 2020
Varis, Sotiria (John Benjamins Publishing Company, 2023)Despite the increasing interest in CLIL in Greece over the past decade, Greek CLIL research is largely absent from international review studies. This systematic review focuses on primary and secondary education, and examines ... -
Children’s strategic participation in a bilingual Early Childhood Education and Care Centre
Holmila, Zoë; Moate, Josephine (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2020)This article considers children’s language learning experiences at an early childhood education and care centre (ECEC) in Central Finland. The article draws on data gathered as part of a Master’s thesis study (Holmila, ... -
"Yesterday I met the biggest ice cream and drinked the biggest coke of my life" : are there differences in the competence of English grammar between CLIL students and non-CLIL students?
Mäkinen, Mirva (2010)CLIL (Content and Language Integrated Learning) opetusmenetelmässä oppilaiden vieraan kielen kehityksen on huomattu olevan nopeampaa kuin ei-CLIL oppilaiden. Vieraan kielen käyttö opetuksessa tarkoittaa, että vieras kieli ... -
The Multiplicity of Pre-primary CLIL in Finland
Mård-Miettinen, Karita; Palojärvi, Anu; Hansell, Katri; Skinnari, Kristiina; Moate, Josephine (Springer, 2023)Finland has language-friendly national curricula that aim to support the presence of the two national languages, Finnish and Swedish as well as other languages, and to foster bi- and multilingual language development. These ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.