Pelitilan synkronointi verkkomoninpeleissä

Abstract
Pelitilan synkronointi verkkomoninpeleissä on jatkuvasti kehittyvä uusi tutkimusalue, joka yhdistelee tietoliikennetekniikkaa, ohjelmistotekniikkaa ja teoreettista tietojenkäsittelytiedettä. Tietoliikenteen epäluotettavan luonteen ja monimutkaisten modernien pelimekaniikkojen vuoksi pelitilan synkronoinnista voi muodostua vaikea ongelma. Tutkielmassa käsitellään pelitilan välittämiseen liittyviä optimointimenetelmiä sekä viiveen kompensointimenetelmiä. Tulokset osoittavat että hyvin suunniteltu sovelluskerroksen protokolla ja sopiva suhde pelitilojen yhtenäisyyden ja viiveen välillä mahdollistavat kaikentyyppisten verkkomoninpelien toteuttamisen heikentämättä pelattavuutta.
Main Author
Format
Theses Bachelor thesis
Published
2024
Subjects
The permanent address of the publication
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202405073484Käytä tätä linkitykseen.
Language
Finnish
License
In CopyrightOpen Access

Share