Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorKivilahti, Sarianna
dc.contributor.authorKalaja, Paula
dc.date.accessioned2024-03-27T13:38:32Z
dc.date.available2024-03-27T13:38:32Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationKivilahti, S., & Kalaja, P. (2013). Kirjoittaminen yläkoulun englannin ja ruotsin oppikirjasarjoissa. <i>AFinLA-e: Soveltavan kielitieteen tutkimuksia</i>, <i>5</i>, 89-112. <a href="https://journal.fi/afinla/article/view/8741" target="_blank">https://journal.fi/afinla/article/view/8741</a>
dc.identifier.otherCONVID_22836007
dc.identifier.otherTUTKAID_57917
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/94104
dc.description.abstractConsidering recent advances in information technology (including the internet and social media), we argue that writing should be given a greater emphasis in teaching foreign languages and acknowledge that textbooks play a crucial role in what gets taught (and what not) in classrooms. The article is based on a MA thesis by the first author, and in it teaching writing is compared and contrasted in popular series of textbooks targeted at grades 7 through 9 in two foreign languages: English and Swedish. A total of 1,081 writing exercises (600 and 481, respectively) were first analyzed by type and function, and then one type of writing tasks (i.e. texts, including communicative tasks as defined in The Common European Framework) were subjected to closer scrutiny. Some main findings of the textbook analysis are reported and illustrated with exercise/task samples, and finally their implications are discussed from the perspectives of teachers and textbook authors.en
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.publisherSuomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry
dc.relation.ispartofseriesAFinLA-e: Soveltavan kielitieteen tutkimuksia
dc.relation.urihttps://journal.fi/afinla/article/view/8741
dc.rightsIn Copyright
dc.titleKirjoittaminen yläkoulun englannin ja ruotsin oppikirjasarjoissa
dc.typearticle
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202403272648
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/JournalArticle
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.description.reviewstatuspeerReviewed
dc.format.pagerange89-112
dc.relation.issn1798-7822
dc.relation.volume5
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© 2013 Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.subject.ysokirjoittaminen
dc.subject.ysoenglannin kieli
dc.subject.ysooppikirjat
dc.subject.ysoruotsin kieli
dc.subject.ysoyläkoululaiset
dc.subject.ysokirjoitustaito
dc.subject.ysovieraat kielet
dc.subject.ysokieltenopetus
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p2512
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p2573
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p159
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p12469
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p38262
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p11408
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p30184
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p38117
dc.rights.urlhttp://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en
dc.type.okmA1


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In Copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In Copyright