Arvioinnin yhdenvertaisuuden vahvistuminen vaatii työtä, täydennyskoulutusta ja ohjeiden selkeyttämistä
Pulkkinen, J., Ketonen, L., & Rautopuro, J. (2024, 07.02.2024). Arvioinnin yhdenvertaisuuden vahvistuminen vaatii työtä, täydennyskoulutusta ja ohjeiden selkeyttämistä. Tiedonportti : Jyväskylän yliopiston tieteen digilehti. https://www.jyu.fi/fi/blogikirjoitus/arvioinnin-yhdenvertaisuuden-vahvistuminen-vaatii-tyota-taydennyskoulutusta-ja-ohjeiden
Date
2024Copyright
© Kirjoittaja 2024
Opetussuunnitelman perusteiden tulee ohjeistaa selvästi, miten arvioinnissa eri tavoitteita painotetaan, miten kompensaatioperiaatetta käytetään ja miten työskentelyä arvioidaan, kirjoittavat Jonna Pulkkinen, Laura Ketonen ja Juhani Rautopuro päättöarvioinnin uudistamisen onnistumisesta.
Publisher
Jyväskylän yliopistoISSN Search the Publication Forum
2984-1607Keywords
Original source
https://www.jyu.fi/fi/blogikirjoitus/arvioinnin-yhdenvertaisuuden-vahvistuminen-vaatii-tyota-taydennyskoulutusta-ja-ohjeidenPublication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/207633101
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Terveystiedon oppimisen ja osaamisen arvioinnin haasteet : terveystiedon perusopetuksen opettajien kokemuksia arvioinnin haasteista ja haasteisiin yhteydessä olevat tekijät
Kahilainen, Mari (2023)Oppimisen ja osaamisen arvioinnin yhdenvertaisessa toteutumisessa on havaittu olevan puutteita. Lisäksi opettajien on todettu kokevan erilaisia haasteita arvioinnin toteuttamisessa. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, ... -
"En oo ikinä kuullukaan!" : oppilaiden kokemuksia arvioinnin lähtökohdista eli opetussuunnitelmasta
Niemenmaa, Marika; Salmela, Kaisa (2013) -
Käyttäytymisen ihanneoppilas? : käyttäytymisen arvioinnin perusteet Vantaan koulukohtaisissa opetussuunnitelmissa
Kuronen, Susanna (2018)Pro-gradu -tutkielmani tavoitteena oli selvittää vantaalaisten koulukohtaisten käyttäytymisen arvioinnin perusteiden sisällöt, yhteneväisyydet ja erot sekä millaisen käyttäytymisen ihanneoppilaan mallin ne luovat. Tutkimuksen ... -
Mistä liikunnan arvosanat muodostuvat? : liikunnanopettajien käsityksiä arvioinnin kriteereistä ja haasteista perusopetuksessa
Palomäki, Sanna; Hirvensalo, Mirja (Liikuntatieteellinen seura, 2022)Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteisiin kirjatuilla tavoitteilla ja arviointikriteereillä on pyritty turvaamaan arvioinnin oikeudenmukaista ja yhdenvertaista toteutumista kouluissa. Tämän tutkimuksen tarkoituksena ...