To Forgive or Not? : Consumers’ Response to Brand Transgression
Salimi, M., Uusitalo, O., Niininen, O., & Munnukka, J. (2023). To Forgive or Not? : Consumers’ Response to Brand Transgression. In N. Umashankar, & M. Lisjak (Eds.), AMA Winter Academic Conference 2023 : Reconnecting and Reconceiving the Marketplace (pp. 579-583). American Marketing Association. AMA Educators Proceedings, 34. https://www.ama.org/wp-content/uploads/2023/04/2023-Winter-AMA-Proceedings-4.19-1.pdf
Julkaistu sarjassa
AMA Educators ProceedingsPäivämäärä
2023Oppiaine
Kestävä liiketoiminta ja talous (painoala)ResurssiviisausyhteisöDigitaalinen liiketoiminta ja talous (painoala)Digital marketing and CommunicationMarkkinointiSustainable BusinessSustainable Business and Economy (focus area)School of Resource WisdomDigital Business and Economy (focus area)Digital marketing and CommunicationMarketingSustainable BusinessTekijänoikeudet
© American Marketing Association 2023
Julkaisija
American Marketing AssociationEmojulkaisun ISBN
978-1-7138-7190-3Konferenssi
AMA winter educators' conferenceKuuluu julkaisuun
AMA Winter Academic Conference 2023 : Reconnecting and Reconceiving the MarketplaceISSN Hae Julkaisufoorumista
1935-1712Asiasanat
Alkuperäislähde
https://www.ama.org/wp-content/uploads/2023/04/2023-Winter-AMA-Proceedings-4.19-1.pdfJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/197249541
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kauppakorkeakoulu [19]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Making and breaking relationships on social media : the impacts of brand and influencer betrayals
Reinikainen, Hanna; Tan, Teck Ming; Luoma-aho, Vilma; Salo, Jari (Elsevier BV, 2021)This study considers how the relationships between social media influencers, brands and individuals are intertwined on social media and analyses the spill-over effects of feelings of betrayal. An experimental design with ... -
Examining consumers' intention, behavior, and beliefs in mobile banking adoption and continuous usage
Shaikh, Aijaz Ahmed (University of Jyväskylä, 2016)Changing consumer behavior continues to have a profound impact on digital banking adoption and prolonged usage in developed and emerging markets. Several factors influence the consumer decision journey when choosing ... -
Forming trust between a consumer and an online store
Juutilainen, Jesse (2019)Trusting an online store is required for a consumer to make a purchase decision. This means they give an online vendor their information and money in exchange for an expectation of service or a product they may not get in ... -
Does the digitalization of retailing disrupt consumers’ attachment to retail places?
Horáková, Julie; Uusitalo, Outi; Munnukka, Juha; Jokinen, Olga (Elsevier, 2022)This study breaks new ground in the marketing domain by extending the concept of place attachment to the study of the online retail environment. We provide empirical evidence that consumers can establish strong attachments ... -
Consumer power >< brand force : defining brand equity assets for the empowered consumers
Brisk, Jenni (2019)Mitä brändeillä on tarjota ja millaisia keinoja käytettävissä, kun liiketoimintaympäristö, media ja kuluttajien käyttäytyminen ovat kaikki muutoksen tilassa? Kehittyvät digitaaliset teknologiat, sosiaalinen media sekä ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.