Folders: 1 Files: 1
Bytes: 47602
Perkins-et-al-AHJO-methods-prompts-and-other-communications-2024-01-10.docx

AHJO methods: Prompts and other communications used in the AHJO project's artistic qualitative investigation into factors affecting the well-being of staff at a Finnish university.

Abstract
AHJO-hankkeessa tutkittiin taidepohjaisin laadullisin keinoin tekijöitä, jotka ovat yhteydessä yliopistohenkilöstön hyvin- ja pahoinvointiin yhdessä suomalaisessa yliopistossa. Tutkimuksen ensisijaisena tavoitteena oli tunnistaa yliopiston henkilökunnan hyvinvointiin ja ei-hyvinvointiin vaikuttavia tekijöitä tutkimalla opetus- ja tutkimushenkilöstön sekä asiantuntija- ja ammattihenkilöstön (usein "muu") erilaisia kokemuksia, sekä löytää toimia, joilla yhteisöllistä hyvinvointia yliopistotyöpaikoilla voidaan edistää. Katso emoprojektista lisätietoja koko tutkimushankkeen menetelmistä ja kerätyn tiedon tyypeistä.

Tässä aineisto/-mentelmäjulkaisussa jaamme yksityiskohtaista tietoa menetelmistä, joita käytimme tutkimuksen toteutuksessa. Tähän julkaisuun sisältyvät:
  • Rekrytointimateriaalit
  • kaksikieliset (suomi ja englanti) sähköpostit, jotka lähetettiin sattumanvaraisesti valitulle henkilöstölle; sähköpostit kertoivat henkilökunnalle hankkeesta ja mahdollisista tavoista osallistua siihen.
  • Ohjeet - kaksikielinen (suomi ja englanti) teksti, joka lähetettiin osallistujille ja jossa kerrotaan, miten työpajat ja haastattelut toteutetaan. Ohjeet haastatteluihin olivat erityisen tärkeitä yhteisstrukturoidun (yhteistyössä haastateltavien kanssa toteutetun) haastattelukonseptimme onnistuneen toteuttamisen kannalta.
  • Haastatteluopas - englanninkielinen haastatteluopas, joka on luotu helpottamaan keskustelua yhteisstrukturoitujen haastattelujen aikana.


The AHJO project used artistic qualitative techniques to investigate the factors that influence well- and ill-being among university staff members at a major Finnish university. The primary goal of the research was to identify factors that affect the well- and ill-being of university staff, exploring the different experiences of teaching, research, and expert- and-professional (often called "other") staff with an aim to finding measures that can be taken to promote communal well-being in university workplaces. Please see the AHJO parent project entry for more information on the overall research project's methods and types of data collected.

In this publication we are sharing detailed information about the methods we used to conduct the study. Included in this publication are freely reusable version of:
  • Recruitment materials - dual-language (Finnish and English) emails that were sent to randomly selected staff members; the e-mails informed staff members about the project and the possible ways to participate in it.
  • Prompts - dual-language (Finnish and English) text that was sent to participants explaining how the workshops and interviews would function. The prompts for the interviews were especially important for the successful implementation of our co-structured interview concept.
  • Interview guide - the English-language interview guide created to facilitate discussion during the co-structured interviews.
Language
English,Finnish
Is part of publication
Perkins, Marc; Ennser-Kananen, Johanna; Saarinen, Taina; Laihonen, Petteri. AHJO: A qualitative investigation of well-being among staff at a Finnish university using art-inspired methodology, including workshops and individual interviews. V. 10.1.2024. University of Jyväskylä. https://doi.org/10.17011/jyx/dataset/92715
Citation
  • Perkins, Marc; Ennser-Kananen, Johanna; Saarinen, Taina; Laihonen, Petteri. AHJO methods: Prompts and other communications used in the AHJO project's artistic qualitative investigation into factors affecting the well-being of staff at a Finnish university.. V. 9.1.2024. University of Jyväskylä. 10.17011/jyx/dataset/92714
License
CC BY 4.0Open Access
Funder(s)
Finnish Institute for Educational Research
Rehabilitation Foundation Peurunka
Koulutuksen tutkimuslaitos
Kuntoutumis- ja liikuntasäätiö Peurunka sr
CopyrightSaarinen, Taina, Perkins, Marc, Ennser-Kananen, Johanna and University of Jyväskylä

Share