Virtuaalista vaeltelua : tietokonepeli Myth II: Soulblighter kybertekstinä
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Musiikki pelaajan ohjaajana ja narratiivin tukijana videopeleissä
Puoskari, Sanni (2024)Pelitutkimus on vielä varhaisessa vaiheessa ja pelimusiikin tutkimus on vasta viimevuosina noussut omaksi tutkimusalakseen. Pelit ovat kuitenkin elokuvien rinnalle nouseva ilmiö mediassa, jota on tärkeä tutkia, jotta niitä ... -
Tietokonepeli lukutaidon perusteiden oppimisympäristönä esikouluiässä
Taanila, Maria (2004) -
Tietokonepeli espanjankielisten lasten lukemaan oppimisen harjoittajana Chilessä
Rinne, Maria (2008) -
”There are more endings, more possibilities. I can feel it.” : kirja- ja pelielementit multilineaarisuuden rakentajina narratiivisessa seikkailupelissä Beacon Pines
Viitasalo, Katja (2023)Tässä kandidaatintutkielmassa tarkastelen multilineaarisuutta Beacon Pines -videopelissä, joka on syksyllä 2022 julkaistu narratiivinen seikkailupeli. Tarkastelen lisäksi sitä, miten satukirjan sivuille upotettu videopeli ... -
Kybertekstien narratologia : digitaalisen kerronnan alkeet
Eskelinen, Markku (Jyväskylän yliopisto, 2002)Uudet teknologiat ovat avanneet kertomuksille uudenlaisia tiloja ja mahdollisuuksia. Digitaaliset ohjelmoidut tekstit ovat dynaamisia ja vuorovaikutteisia ja luovat tilanteita, joissa tekstin ja lukijan suhde pysyy jatkuvasti ...