Information technology infrastructure and knowledge management in Sub-Saharan Africa : an empirical investigation
Tekijät
Päivämäärä
2001Pääsyrajoitukset
Aineistoon pääsyä on rajoitettu tekijänoikeussyistä. Aineisto on luettavissa Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyöasemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/kokoelmat/arkistotyoasema.
Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijän oikeussännön alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä kvarten Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
A Culturally Sensitive Approach to Promoting Initial Literacy Development in Africa : Ongoing and Planned Research and Development at the University of Zambia’s Centre for Promotion of Literacy in Sub-Saharan Africa (CAPOLSA)
Serpell, Robert; Jere-Folotiya, Jacqueline; Chansa-Kabali, Tamara; Munachaka, Jonathan; Maumbi, Mwanza Nakawala; Yalukanda, Christopher; Sampa, Francis; Lyytinen, Heikki (Springer, 2017)A four-year research and development program at CAPOLSA (the Centre for the Promotion of Literacy in Sub-Saharan Africa) was inspired by widespread dissatisfaction with poor literacy outcomes of mass basic schooling in ... -
An integrated model of condom use in Sub-Saharan African youth: A meta-analysis
Protogerou, Cleo; Johnson, Blair T.; Hagger, Martin (American Psychological Association, 2018)Objective: We tested an integrated social–cognitive model derived from multiple theories of the determinants of young people's condom use in Sub-Saharan Africa. The model comprised seven social–cognitive antecedents of ... -
Challenges Associated with Reading Acquisition in Sub-Saharan Africa : Promotion of Literacy in Multilingual Contexts
Lyytinen, Heikki; Ojanen, Emma; Jere-Folotiya, Jacqueline; Damaris Ngorosho, Stella; Sampa, Francis; February, Pamela; Malasi, Flora; Munachaka, Jonathan; Yalukanda, Christopher; Pugh, Kenneth; Serpell, Robert (Brill Sense, 2019)Heikki Lyytinen and his co-authors note the problems of poorly trained teachers and large class sizes in Africa. Drawing on experience in Zambia, they present a case study of a digital game that can help overcome these ... -
Promotion of Literacy in Sub-Saharan Africa: Goals and Prospects of CAPOLSA at the University of Zambia
Serpell, Robert (Agora Center, University of Jyväskylä, 2014)The convergence of two complementary agendas motivated collaboration between two universities (in Zambia and Finland) to establish the Centre for the Promotion of Literacy in Sub-Saharan Africa (CAPOLSA), focused on initial ... -
Narrative positioning of sub-Saharan migrant workers in the United Arab Emirates
Wusu, Veera (2024)Maisterintutkielma tarkastelee Saharan eteläpuolisesta Afrikasta lähteneiden Yhdistyneissä Arabiemiirikunnissa (UAE) työskentelevien siirtotyöläisten narratiiveja. Aineistona on seitsemän siirtolaisen haastattelut, joista ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.