Pupils’ Academic Self-efficacy in Subject-specific and Integrated Curriculum Instruction
Tarnanen, M., Räikkönen, E., Martin, A., Kaukonen, V., Kostiainen, E., Toikka, T., & Vauhkonen, V. (2023). Pupils’ Academic Self-efficacy in Subject-specific and Integrated Curriculum Instruction. Scandinavian Journal of Educational Research, 67(2), 252-267. https://doi.org/10.1080/00313831.2021.2006303
Julkaistu sarjassa
Scandinavian Journal of Educational ResearchTekijät
Päivämäärä
2023Tekijänoikeudet
© 2023 Taylor & Francis
This article reports on a pilot study on the academic self-efficacy (ASE) of 245 Finnish pupils when studying according to a subject-specific curriculum for one week and an integrated curriculum the following week. The data consisted of selected items from the Class Maps Survey and self-reported grades of L1 and mathematics and were analysed using latent growth curve modelling and multivariate linear regression analysis. According to the results, the mathematics grades were associated with the level of and change in ASE: pupils reporting lower skills had lower self-efficacy at the beginning of the study. During the first week, ASE increased similarly among all skills groups; during the second week, only the math grades positively predicted variation across all pupils in rate of change in ASE. The increase in ASE during the second week was faster among pupils with low or good math grades than the pupils with higher math grades.
Julkaisija
Routledge, Taylor & Francis GroupISSN Hae Julkaisufoorumista
0031-3831Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/102427663
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Rahoittaja(t)
Opetus- ja kulttuuriministeriöRahoitusohjelmat(t)
MuutLisätietoja rahoituksesta
This work was supported by Ministry of Education and Culture: [Grant Number OKM/41/523/2017].Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Oppiennätyksistä opetussuunnitelman perusteisiin : lukion kemian kansallisen opetussuunnitelman kehittyminen Suomessa vuosina 1918-2016
Vaskuri, Juhani (University of Jyväskylä, 2017)Kemiasta tuli itsenäinen oppiaine vuonna 1918. Lukion lukusuunnitelmaan kemia tuli vasta vuodesta 1941. Aina 1980-luvun puoleen väliin saakka opetussuunnitelmat olivat valtakunnanhallinnon antamia. Vuodesta 1985 lähtien ... -
Benefits of Integrating an Explicit Self-Efficacy Intervention With Calculation Strategy Training for Low-Performing Elementary Students
Koponen, Tuire; Aro, Tuija; Peura, Pilvi; Leskinen, Markku; Viholainen, Helena; Aro, Mikko (Frontiers Media SA, 2021)This study examined the malleability of math self-efficacy (SE) among children with poor calculation fluency via an intervention that targeted four sources of SE (mastery experiences, vicarious experiences, social persuasions, ... -
Mathematics related self-efficacy beliefs and task-motivation and associations with mathematics fluency development : a longitudinal study of children from 1st grade to 2nd grade
Lähtevänoja, Antti; Penttinen, Silja (2018)There is evidence that self-efficacy and task-motivation in mathematics play a crucial role in regulating mathematical performance. The purpose of this Master’s thesis was to find out how mathematics related self-efficacy ... -
Osallistava sävellytysmenetelmä musiikinopetukseen : peruskoulun opetussuunnitelman 2014 tavoitteita ja oppimisen ydinmetaforia toteuttamassa
Huttunen, Taina (University of Jyväskylä, 2017)In my case study, I used two composing tasks to examine how the inclusive composing method (OSM) I have developed promotes the achievement of the aims of the new core curriculum for basic education 2014 and realises ... -
Reflektoiva oppilas suomalaisessa perusopetuksen opetussuunnitelmallisessa arviointidiskurssissa
Pitkänen, Hannele (Suomen kouluhistoriallinen seura, 2023)Oppilaan itsearvioinnista on muotoutunut keskeinen osa arviointia suomalaisessa perusopetuksessa viime vuosikymmeninä, mutta oppilaalta on odotettu itsearviointia paljon tätä pidempään. Artikkelissa analysoidaan oppilaan ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.