Non-standardised ways of speaking and language-policy regimes
Laihonen, P., & Heltai, J. I. (2023). Non-standardised ways of speaking and language-policy regimes. In J. I. Heltai, & E. Tarsoly (Eds.), Translanguaging for Equal Opportunities : Speaking Romani at School (pp. 15-24). De Gruyter Mouton. Contributions to the Sociology of Language (CSL), 121. https://doi.org/10.1515/9783110769609-002
Julkaistu sarjassa
Contributions to the Sociology of Language (CSL)Päivämäärä
2023Oppiaine
Monilukutaito oppimisessa ja yhteiskunnallisessa osallisuudessaSoveltava kielentutkimusHyvinvoinnin tutkimuksen yhteisöMultiliteracies for social participation and in learning across the life spanApplied language studiesSchool of WellbeingTekijänoikeudet
© 2023 the Authors
Julkaisija
De Gruyter MoutonEmojulkaisun ISBN
978-3-11-076951-7Kuuluu julkaisuun
Translanguaging for Equal Opportunities : Speaking Romani at SchoolISSN Hae Julkaisufoorumista
1861-0676Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/183743546
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Rahoittaja(t)
Euroopan komissioRahoitusohjelmat(t)
Strategiset kumppanuushankkeet, E+
The content of the publication reflects only the author’s view. The funder is not responsible for any use that may be made of the information it contains.
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Ten years later : What has become of FLP?
Curdt-Christiansen, Xiao Lan; Palviainen, Åsa (Springer, 2023)In this special issue, we focus on how family language policy (FLP) as a field of enquiry has evolved over the ten years since the publication of the first thematic issue on FLP in Language Policy in 2013. We explore how ... -
Digital communication as part of family language policy : the interplay of multimodality and language status in a Finnish context
Palviainen, Åsa; Räisä, Tiina (Springer, 2023)While mobile app-mediated communication between children and members of their family represents a substantial part of contemporary family communication and language input, we still know very little about the role of these ... -
”Englanti jyrää” : kieltenopettajien keinoja ja ehdotuksia kielivalintojen monipuolistamiseksi
Veivo, Outi; Pollari, Pirjo; Toomar, Jaana; Mäntylä, Katja (Helsingin yliopisto, 2021)Suomen kouluissa opiskellaan yhä vähemmän ja yhä harvempia vieraita kieliä. Valinnaisten kielten opiskelun suosio on laskenut, ja kielitaito on vaarassa jäädä pelkän englannin varaan. Erilaisia toimenpiteitä, kuten kielen ... -
Multilingual Pedagogies for Anticolonial TESOL? An Analysis of Pre-service Teachers’ Voices from Finland
Ennser-Kananen, Johanna; Iikkanen, Päivi; Skinnari, Kristiina (Springer, 2023)In this chapter, we bring together critical perspectives on the position of English in Finnish society and in the world with data and experiences from a Finnish teacher education context. We show how pre-service English ... -
Kohti tulevaisuuden kielikoulutusta : kielikoulutuspoliittisen projektin keskeiset suositukset
Luukka, Minna-Riitta; Pöyhönen, Sari (Jyväskylän yliopisto, soveltavan kielentutkimuksen keskus, 2007)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.