Show simple item record

dc.contributor.authorBrandolin, Francesca
dc.date.accessioned2023-07-06T10:57:53Z
dc.date.available2023-07-06T10:57:53Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.isbn978-951-39-9682-6
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/88270
dc.description.abstractThe general aim of this dissertation was to investigate how the psychological well-being of international university students could be promoted. We developed a group-based intervention, which included five group meetings and two individual assessment sessions. Between 2017 and 2021, international university students from nearly 40 nationalities participated voluntarily in ACT-based group workshops to improve their well-being. Study I examined psychological distress and psychological flexibility skills as potential predictors of symptoms among the students (n = 103). Study II explored the effectiveness and acceptability of an ACT group intervention delivered in person (n = 53). We investigated the impact of the workshops on symptoms of stress, depression, anxiety, and psychological flexibility as well as the changes in psychological flexibility and the predictors of changes in symptoms. Study III explored the effectiveness and acceptability of an ACT group intervention delivered via videoconference (n = 48). We were interested in whether the videoconference-delivered ACT would result in similar outcomes to those of the in-person-delivered ACT. The results of Study I showed that students with low psychological flexibility skills experienced more stress, depression, and anxiety. Four psychological flexibility skills were associated with psychological distress: life fulfillment, acting with awareness, non-judgement, and non-reactivity. The results of Study II showed that the five workshops reduced the students’ stress, depression, and anxiety symptoms and increased their psychological flexibility skills. Changes in stress, depression, and anxiety were predicted by changes in different psychological flexibility skills. Study III found that the workshops delivered via videoconference during the COVID-19 pandemic showed equivalent effects on symptoms and psychological flexibility skills as in the in-person-delivered group intervention. Both interventions, in-person and videoconference, were well accepted by the students. The overall satisfaction was slightly higher in the in-person intervention. In conclusion, a brief ACT-based intervention, whether administrated in-person or via videoconference, is effective in enhancing the well-being of international university students. Keywords: international university students, wellbeing, acceptance and com-mitment therapy, face-to-face and videoconference interventionen
dc.description.abstractTämän väitöskirjan yleisenä tavoitteena oli tutkia, miten kansainvälisten yliopisto-opiskelijoiden psyykkistä hyvinvointia voidaan edistää. Kansainvälisille opiskelijoille laadittiin hyväksymis- ja omistautumisterapian (HOT) menetelmiin pohjautuva hyvinvointi-interventio, joka sisälsi kaksi yksilöllistä arviointitapaamista ja viisi tapaamista ryhmässä. Yhteensä 40 kansallisuutta edustavat opiskelijat osallistuivat pienryhmiin 2017–2021. Osatutkimuksessa 1 selvitettiin opiskelijoiden (n = 103) psyykkistä hyvinvointia ja psykologisen joustavuuden taitojen yhteyttä oireiluun. Osatutkimuksessa II tarkasteltiin kasvokkain tarjottavan HOT-ryhmäintervention (n = 53) vaikutusta opiskelijoiden stressin, masennuksen ja ahdistuneisuuden oireisiin sekä psykologisen joustavuuden taitoihin. Lisäksi selvitettiin, miten psykologisen joustavuuden muutokset ennustivat muutoksia oireissa. Osatutkimuksen III tavoitteena oli selvittää, saadaanko vastaavalla, mutta videoneuvottelusovellus zoomin kautta tarjotulla HOT-ryhmäinterventiolla (n = 48) samanlaisia tuloksia kuin kasvokkaisella interventiolla. Osatutkimuksen I tulokset osoittivat, että osalla opiskelijoista esiintyi vakavaa psyykkistä oireilua. Opiskelijat, joilla oli alhainen psykologinen joustavuus, kokivat enemmän stressiä, masennusta ja ahdistusta. Psyykkiseen pahoinvointiin oli yhteydessä neljä psykologisen joustavuuden osataitoa: arvojen mukaiset teot, tietoinen toiminta, hyväksyvä suhtautuminen ja reagoinnin välttäminen. Tutkimuksen II tulokset osoittivat, että kasvokkain tarjottu interventio vähensi opiskelijoiden stressiä, masennusta ja ahdistuneisuusoireita ja lisäsi psykologista joustavuutta. Eri joustavuustaidot ennustivat eri tavoin muutoksia eri oireissa. Osatutkimus III tulokset osoittivat, että videoneuvottelun avulla tarjotulla ryhmäinterventiolla oli samanlaisia myönteisiä vaikutuksia kansainvälisten opiskelijoiden oireiluun ja joustavuustaitoihin kuin perinteisellä ryhmäinterventiolla. Opiskelijat ottivat molemmat interventiot hyvin vastaan. Yhteenvetona voidaan todeta, että kasvokkain tai videoneuvottelusovelluksen avulla tarjottu HOT-ryhmäinterventio kohensi kansainvälisten yliopisto-opiskelijoiden hyvinvointia. Avainsanat: kansainväliset opiskelijat, hyvinvointi, hyväksymis- ja omistautumisterapia, kasvokkainen ryhmäinterventio, videoneuvottelusovelluksen avulla tarjottu interventiofi
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoeng
dc.publisherJyväskylän yliopisto
dc.relation.ispartofseriesJYU dissertations
dc.relation.haspart<b>Artikkeli I:</b> Brandolin, F., Lappalainen, P., Gallego, A., Gorinelli, S., & Lappalainen, R. (2023). Understanding and Explaining Psychological Distress in International Students. <i>International Journal of Psychology and Psychological Therapy, 23(1), 17-29.</i> <a href="https://www.ijpsy.com/volumen23/num1/627.html"target="_blank"> Full text</a>
dc.relation.haspart<b>Artikkeli II:</b> Brandolin, F., Lappalainen, P., Gorinelli, S., Muotka, J., Räsänen, P., & Lappalainen, R. (2023). The effectiveness of a five-session workshop on the distress of international students in Finland : a pilot study. <i>British Journal of Guidance and Counselling, Early online.</i> DOI: <a href="https://doi.org/10.1080/03069885.2023.2165636"target="_blank"> 10.1080/03069885.2023.2165636</a>
dc.relation.haspart<b>Artikkeli III:</b> Brandolin, F., Lappalainen, P., Gorinelli, S., Muotka, J. & Lappalainen, R. (2023). Examining the effectiveness and acceptability of a group-based ACT intervention delivered by videoconference to international students during the COVID-19 pandemic. <i>Submitted manuscript.</i>
dc.rightsIn Copyright
dc.titleACT for international university students: : An ACT-based group intervention for enhancing the psychological well-being of international students.
dc.typeDiss.
dc.identifier.urnURN:ISBN:978-951-39-9682-6
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Education and Psychologyen
dc.contributor.tiedekuntaKasvatustieteiden ja psykologian tiedekuntafi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.relation.issn2489-9003
dc.rights.copyright© The Author & University of Jyväskylä
dc.rights.accesslevelopenAccess
dc.type.publicationdoctoralThesis
dc.format.contentfulltext
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

In Copyright
Except where otherwise noted, this item's license is described as In Copyright