Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorRossi, Tuomo
dc.contributor.authorLippojoki, Patrik
dc.date.accessioned2023-06-16T05:46:06Z
dc.date.available2023-06-16T05:46:06Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/87842
dc.description.abstractProseduraalisen sisällöntuotannon avulla peleihin kyetään luomaan sisältöä joko täysin tai osittain tietokoneen avulla ja sille keksitään koko ajan uusia käyttötapoja peliteollisuudessa. Proseduraalista sisällöntuotantoa käsittelevässä tutkimuksessa on ammottava aukko pelikokemuksen näkökulmasta tehdyssä tutkimuksessa. Tässä tutkielmassa tätä aukkoa pyritään tukkimaan pohtimalla proseduraalisen sisällöntuotannon vaikutuksia pelikokemukseen. Tutkielman tavoitteena on löytää proseduraalisen sisällöntuotannon käyttökohteet pelituotannossa sekä sen edut ja haitat pelikokemuksen kannalta.fi
dc.description.abstractProcedural content generation allows fully or partially automated game content development and new methods to utilize it in the gaming industry are invented all the time. There’s a huge gap in the research of procedural content generation from the perspective of game experience. This study tries to fill that gap by exploring the effects of the use of procedural content generation on game experience. The aim of this study is to find out what procedural content generation is used for in the gaming industry and what are its benefits and drawbacks on game experience.en
dc.format.extent23
dc.language.isofi
dc.subject.otherproseduraalinen sisällöntuotanto
dc.subject.otherpelikokemus
dc.subject.otherpelikehitys
dc.titleProseduraalisen sisällöntuotannon käytön vaikutus pelikokemukseen
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202306163897
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietotekniikkafi
dc.contributor.oppiaineMathematical Information Technologyen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi602
dc.subject.ysopeliteollisuus
dc.subject.ysopelit
dc.subject.ysopelaaminen


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot