Proseduraalisen sisällöntuotannon käytön vaikutus pelikokemukseen
Abstract
Proseduraalisen sisällöntuotannon avulla peleihin kyetään luomaan sisältöä joko täysin tai osittain tietokoneen avulla ja sille keksitään koko ajan uusia käyttötapoja peliteollisuudessa. Proseduraalista sisällöntuotantoa käsittelevässä tutkimuksessa on ammottava
aukko pelikokemuksen näkökulmasta tehdyssä tutkimuksessa. Tässä tutkielmassa tätä aukkoa pyritään tukkimaan pohtimalla proseduraalisen sisällöntuotannon vaikutuksia pelikokemukseen. Tutkielman tavoitteena on löytää proseduraalisen sisällöntuotannon käyttökohteet
pelituotannossa sekä sen edut ja haitat pelikokemuksen kannalta.
Procedural content generation allows fully or partially automated game content development and new methods to utilize it in the gaming industry are invented all the time. There’s a huge gap in the research of procedural content generation from the perspective of game experience. This study tries to fill that gap by exploring the effects of the use of procedural content generation on game experience. The aim of this study is to find out what procedural content generation is used for in the gaming industry and what are its benefits and drawbacks on game experience.
Procedural content generation allows fully or partially automated game content development and new methods to utilize it in the gaming industry are invented all the time. There’s a huge gap in the research of procedural content generation from the perspective of game experience. This study tries to fill that gap by exploring the effects of the use of procedural content generation on game experience. The aim of this study is to find out what procedural content generation is used for in the gaming industry and what are its benefits and drawbacks on game experience.
Main Author
Format
Theses
Bachelor thesis
Published
2023
Subjects
The permanent address of the publication
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202306163897Use this for linking
Language
Finnish