Language assessment in different disciplines : uses of mediation in university English courses
Liontou, M., Braidwood, E. (2023). Language assessment in different disciplines : uses of mediation in university English courses. Kieli, koulutus ja yhteiskunta.14(3). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-toukokuu-2023/language-assessment-in-different-disciplines-uses-of-mediation-in-university-english-courses
Julkaistu sarjassa
Kieli, koulutus ja yhteiskuntaPäivämäärä
2023Tekijänoikeudet
© Authors 2023
The CEFR Companion Volume (CV) (2020) has reshaped our understanding of the foreign language student when it advocates the view of the learner as a 'social agent' who uses language(s) to interact with others. To support this view, the CEFR CV promotes new dynamic categories to describe language competences; reception, production, interaction and mediation. This shift to learner agency naturally requires adjustment from the part of the teacher, too. Presumably, it is the concept of mediation that has puzzled teachers most. This is why the authors of the Companion Volume have now provided a detailed explanation of mediation and its application; examples of how we all naturally use it in every-day communication. They have explained specific activities and strategies, among others mediating a text, mediating concepts, and mediating communication. In this article, we focus on assessment of mediation. We describe tasks that we use in our practice to assess our students' ability to mediate a text through examples from the English for Specific/Academic Purposes (e.g., Medical English, Business English) offered at the University of Oulu. In addition, we discuss potential difficulties and opportunities when creating mediation assessment tasks especially when we consider disciplinary, linguistic, and cultural differences.
...
Julkaisija
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Hae Julkaisufoorumista
1799-0181
Alkuperäislähde
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-toukokuu-2023/language-assessment-in-different-disciplines-uses-of-mediation-in-university-english-coursesMetadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Students’ perspectives on English medium instruction within higher education : exploring gender differences in Norway and Finland
Bukve, Trude (Centre for Applied Language Studies, University of Jyväskylä, 2020)This study aims to explore gender differences in students’ perspectives on language use within higher education (HE), using data from a survey distributed to students at two universities in Norway and Finland. Analysing ... -
Mediation in practice in an ESAP course : Versions of the Medical English student conference
Liontou, Magdalini; Braidwood, Eva (Japan Association for Language Teaching (JALT) CEFR & Language Portfolio SIG (CEFR & LP SIG), 2021)The Medical English course at the University of Oulu (Finland), which is compulsory for 200 first-year medical students, is designed to enhance professional English language communication focusing on work life relevance. ... -
Investigating the language practices and perspectives of language students in a Finnish university
Liimatainen, Piia (2022)Globalisoituvassa maailmassa omaa kielellistä repertuaariaan on yhä helpompi kasvattaa, kun kielelliset resurssit tulevat helpommin saataville. Muutokset kielten jakautumisessa ja käytössä ovat synnyttäneet uudenlaisia ... -
Intézmények, folyamatok és kutatások a nemzetközi magyarságtudományban : a Jyväskyläi egyetem magyarságtudományi programjának első húsz éve = Institutions, tendencies and research in the international Hungarian studies : the first twenty years of the Jyväskylä University's Hungarian studies program
Fenyvesi, Kristóf; Lahdelma, Tuomo (University of Jyväskylä, 2013)The University of Jyväskylä's Hungarian Studies Program celebrated its twentieth anniversary with an international conference, held on March 15, 2011. The event was opened by Rector Matti Manninen, who ... -
The master's thesis process, its challenges, and how to overcome them : an investigation of English Master's degree students' perceptions of their thesis process at the University of Jyväskylä
Mäki-Kuutti, Matias (2021)Maisterin tutkielma on yliopisto-opiskelijan tärkein opinnäyte, opintojen luonnollinen päätös, jossa esitellään opiskelijan hankkimia taitoja ja osaamista. Tässä tutkimuksessa käsitellään Jyväskylän Yliopiston Englannin ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.