Monimediaisen kielten opetuksen tutkimus : teknologian integroinnista pedagogiseen kehittämiseen
Abstract
This article offers an overview of multimodal language pedagogies as a research domain. The review starts with a chronology of the development, explores different approaches to the research and offers a sample of key studies in the field. The main focus in these key studies is on interaction, expertise and pedagogical design in multimodal environments. The overview is complemented with a discussion of the perspectives in the studies presented, and finally suggestions for future directions for development are proposed.
Main Authors
Format
Books
Book part
Published
2015
Series
Subjects
Publication in research information system
Publisher
Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys
Original source
https://journal.fi/afinlavk/article/view/49416
The permanent address of the publication
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202305112987Käytä tätä linkitykseen.
Parent publication ISBN
978-951-9388-61-8
Review status
Peer reviewed
ISSN
0781-0318
Language
Finnish
Published in
Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja
Is part of publication
Kielen oppimisen virtauksia
Citation
- Jalkanen, J., & Taalas, P. (2015). Monimediaisen kielten opetuksen tutkimus : teknologian integroinnista pedagogiseen kehittämiseen. In T. Jakonen, J. Jalkanen, T. Paakkinen, & M. Suni (Eds.), Kielen oppimisen virtauksia (pp. 172-186). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys. Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja, 73. https://journal.fi/afinlavk/article/view/49416
Copyright© Kirjoittajat & Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys 2015